י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המהדורה השבועית

לייבל'ה: חבר המועצה שכמעט הושהה מהתפקיד

והשבוע בלייבל'ה: איך התפלח לייבל'ה לקבל חיסון בלי פרוטקציות? מה קורה בדגל התורה בספרא? היכן הושקה המהדורה השנייה של נתב"ג בן גוריון? אמרגן המוזיקה שמטייל בדובאי, וגם - הכל על הזיופים במערכת הבחירות הסוערת ליו"ר אגודת הסטודנטים של מכללת אונו החרדית

לייבל'ה: חבר המועצה שכמעט הושהה מהתפקיד
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה שאמנם כבר אינו נמנה על קבוצת סיכון, הצליח בכל זאת להשתחל ביום שישי האחרון לאחת המרפאות ברחבי הארץ ולקבל את חלקו הראשון של החיסון המיוחל מבית פייזר, אחרי השני הוא מקווה שיהיה לו דרכון ירוק ואיתו יוכל סוף-סוף לטוס לקברי צדיקים כמו ר' ישעיה'לה וכדו' לאחר שנה של סגר.

לייבל'ה שבמצוות הינדל'ה ליווה את השוויגער לחיסון, השתחל על הדרך לתוך המרפאה והאח האדיב הזריק את 'פייזר' לתוך הכתף של לייבל'ה, שלא הרגיש עד עצם היום הזה בשום תופעות לוואי. ויהי לפלא. 

כאן מגיעה מילה טוב לכל מנהלי קשרי הקהילה בקופות החולים באשר הם, שלא מסכימים להפעיל פרוטקציות בשביל מתחסנים צעירים שאינם בקבוצות סיכון. כמובן מי שזיהה שמנהלי קשרי הקהילה יהיו המלכים של הדור במצב הנוכחי הוא אברשה אוחיון הפעיל החברתי שמסר את נפשו למען שיבוץ מנהלים מעדות המזרח.

כך או כך הסגר השלישי יותר דומה לסדר שלישי בישיבה, אין משמעת, אין אכיפה וכל הרוצה בעיניו יעשה תוך שמירת הנחיות החיסון והקורונה.

מתח נוראי ליווה את לייבל'ה בסוף השבוע סביב הבחירות הגורליות ליו"ר אגודת הסטודנטים של החרדים במכללת אונו. כשהמועמד המפסיד איתי גדסי כסס את ציפורניו, לייבל'ה סינן מבין שיניו כי אפילו ביידן קיבל את התוצאות מהר יותר. מסתבר כי המרוץ הוכרע, אבל סך הכול היו הרבה מצביעים שהביא גדסי למרות הזיופים החמורים בהצבעה, כך לדברי גדסי בפוסט שהעלה. 

ומכאן לשאר החדשות בהרחבה כפי שהתקבלו בתיבת הדואר של לייבל'ה: 'דגל התורה' אמנם קיבלה בעיר ירושלים 6 נציגים (6-3 כבר אמרנו..), אך אחד מחברי המועצה מטעמה (שמו שמור במערכת של לייבל'ה) החליט בהפגנתיות להחרים את ישיבות המועצה במשך כחודש ימים מסיבות כאלו ואחרות שאין כאן המקום לפרטן.

הדבר הוביל למכתב שקיבל מהנהלת העירייה שבו הודיעו לו כי על פי החוק, במידה ולא יגיע לישיבת מועצה הבאה, יודח אוטומטית ממועצת העיר.

ללייבל'ה נודע כי חבר המועצה נבהל מהעניין, ובישיבת מועצה האחרונה התייצב כמו יתר החברים מסיעתו.

אפרופו עיריית ירושלים, לייבל'ה ראה את דוד זוהר השישי של 'דגל התורה' צועד ברחבת ספרא דקות לפני הסגר בדרך לסייע לעוד מקרה שהגיע לפתחו.

הכתב הפוליטי של עיתון 'ישראל היום' (בעל המשפט השגור: 'השם יפנק אותך') יהודה שלזינגר האהוב, חשף השבוע התכתבות עם רעייתו בה התחייב לה שלא יאכל ברכב מאכל עם עמבה, לאחר שלדבריה בעבר לקח לה ימים להוציא את הריח מהרכב. לייבל'ה לא מבין איך שלזינגר זנח את הגאלע לטובת מאכלים עם עמבה.

אפרופו עמבה ומאכלים, לייבל'ה כידוע אוהב מאוד אבל מאוד 'בייזם' והשבוע לייבל'ה גילה את הבייזם של מושב זנוח הסמוך לבית שמש (עד היום בילה לייבל'ה בביתר, הר שמואל ורב שפע) כמנהג החסידים לייבל'ה קיבל את כל הפינוקים האפשריים מנחמן התותח.

במקום גם התקיים באופן ספונטני השקתה של המהדורה השנייה של רב המכר 'נתב"ג בן גוריון' של הסופר והעיתונאי יצחק פלדמן. פלדמן הנרגש מהאוכל שהוצב במקום, לבש קפוצ'ון יצא מהסאונה ושיתף את ההשקה.

מי שעמד מאחורי כל הבישולים והמנגלים היה השף התותח דני ברנד (הגיס של) שלא הפסיק לפנק במיטב הבשרים.

מי שניצל את השבוע האחרון שהיה ניתן לטוס בו בלי סכנת בידוד במלונית, הוא ישראל גינסברג מנכ"ל רוזנבוים YPR, שהוציא לנו את העיניים עם תמונות של חורף לבן במיוחד.

בניחום האבלים אצל ראש ישיבת פוניבז' הגרב"ד פוברסקי ראה לייבלה את מקורבו יו"ר למענכם הרב יוסי ערבליך. לייבל'ה ניסה לשמוע את השיחה אך ראש הישיבה ביקש מכולם לצאת מהחדר.

צוות לשכת סגן שר הפנים יואב בן צור שנדבק בקורונה למרות שנשמר, הפתיעו את רכז הלשכה הבכיר משה קלפון בעוגת יום הולדת ובלונים, לכבוד יום הולדתו - בן צור שוחח עם משה קלפון בטלפון ואיחל לו בריאות, אושר ושמחה.

בכנסת עצמה לרגל פיזורה נצפו העיתונאים ארי קלמן וישכר זלמנוביץ (נאום חולדאי) מתחלקים במשכן הכנסת שווה בשווה. כך זה נראה בוידאו.

ומכאן לאלו שהתחסנו: צוריאל קריספל, בן 60 בדיוק בחודש אב האחרון, הגיע לקבל את החיסון המיוחל. לייבל'ה תיעד את מנכ"ל מועצת בתי העלמין ירושלים מקיים את הוראת מרנן ורבנן גדולי ישראל, ומאחל רק בריאות.

מי שהגיע לעשות בדיקה סרולוגית הוא נתי קוט עוזרו החביב של ח"כ ישראל אייכלר שנדבק בנגיף, קוט שנשמר מתחילת המגפה הגיע להדסה מלווה בנהגו האישי ועשה בדיקה.

התעשיין ברוך שטרן (קבוצת סיכון ממוקדת) מפתח תקווה נצפה מתחסן במרפאת הקשתות של מאוחדת ברחוב השומר בבני ברק. ההערכות בקרב גורמי רפואה שהחיסון שלו ישפיע על רבים בקרב הציבור החרדי להתחסן ובאמת מייד אחריו רבים מהמבוגרים נהרו להתחסן.

איש הנדל"ן הירושלמי חיים הופמן ירד השבוע לקבל עצה וברכה בביתו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי, לקראת פרוייקט נדל"ני גדול בבירה.

במוצאי שבת ראה לייבל'ה את נאמנם של גדולי ישראל הרב דוד מרגלי יו"ר הוועד העולמי של מאקאווא (שאגב בבדיקת נוגדנים נמצא חיובי ואינו זקוק לחיסון) מגיע יחד עם בנו לשר התורה הגר"ח קנייבסקי ומגיש את ספרו החדש של בנו מחשובי תלמידי החכמים הצעירים.

גם העיתונאים החסידיים נראו מגיעים לפיטסבורג. סופר 'המבשר' יוסף מאיר האס נצפה בסוף השבוע מתברך ומנשק את ידי האדמו"ר החדש לאחר הטיש שערך לרגל הילולת הסבא הרבי בעל ה'אמונת אברהם' זצ"ל.

ומ

ומחסידים לליטאים, לאחר שהגאון רבי שלום בער סורוצקין ביקר בישיבת 'אורייתא' ושר עם הבחורים את 'הבל הבלים' הגיע הרב דוד שפר מאורייתא לביקור גומלין בישיבת 'עטרת שלמה' שם ראה כי גם בחורים מבוגרים ליטאים יושבים ולומדים כמו שצריך.

לייבל'ה מצא את זאנוייל וינברגר ומנהלו אברמי גולדשטיין בסניף g&g מכינים הפתעות לאחרי הסגר. לייבל'ה מעריך ששווה לחכות.

אפרופו ביגוד, הצלם החרדי משה גולדשטיין נצפה השבוע מקיים את הוראות מורו ורבו הרבי מצאנז וקנה רק 'בעקיטשע' שחור לכבוד פסח הקרוב והחשש מהסגר.

את אמרגן המוזיקה המוצלח נטע לוין פגש לייבל'ה ברחובות דובאי, לשם טס יחד עם הרעייה בכדי לבדוק אולי הקמת מקהלות בשילוב כאפיות.

ברחובות בני ברק ראה לייבל'ה שניים מבוגרי אתר 'בחדרי חרדים' כתב הפלילים אלי שלזינגר והצלם קובי הר צבי שנלכדו בעדשה.

ושינויים במערך הדיגיטל והשיווק: הלל ורטהיימר לשעבר סמנכ"ל שיווק עיתון שחרית, נכנס בכל הכוח לניהול שיווק ומכירות בחב' טלטרגט רשת מוקדי טלמרקטינג ודיגיטל במגוון אופציות. במקומו של הלפרט נכנס לעיתון 'שחרית' מרדכי פישמן המוכשר.

ומי גם מי שמתרחב לאזור הצפון, בסוף השבוע נערך בצפת בראשות ראש העיר שוקי אוחנה, וחברי המועצה נחמן גלבך ויוסי גלנט מעמד חנוכת סניף צפון של חברת 'קוריץ מערכות'. הסניף החדש ימשיך להביא את בשורת המקצועיות והאבטחה של קוריץ ללקוחות פרטיים, לרשויות והעסקים עם פתרונות מתקדמים לכל צרכי התקשורת והביטחון. הסניף החדש יסייע גם להרחבת מעגל התעסוקה בצפת. לייבל'ה מאחל לקוריצים המון הצלחה גם באוויר הצפתי. 

ואי אפשר שבוע בלי יענקל'ה קורנבליט הרקדן הירושלמי: השבוע בעת ביקורו בניו יורק הוא גילה לראשונה סטייק ענק עם צלעות שבושל לכבודו 'ממש'. למרות הגבלות הקורונה קורנבליט הדגים את דרך האכילה. 

ולפינת השמחות ואיחולי המזל טובים

שמחה גדולה השבוע בעולם החסידות ובקרב שלומי אמוני ישראל בפרט, עת נודע הבשורה על הולדת הבת לידיד כל בית ישראל הרבני ר' יעקב מאיר (יענקי) ברגר יו"ר הנהלת ישיבת 'אורייתא'. בשבת יתקיים קידוש ענק בירושלים באולמי 'בנות הדסה' בגזרת ירמיהו- שמגר. הקידוש שצפוי להיות כיד המלך יהיה כפי ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות.

ברכת מזל טוב לנפתלי רוזנברג מנהל המדיה הוותיק במשרד הפרסום 'בולטון פוטנציאל' לרגל שמחת בר המצווה לבנו. מורו ורבו הרבי מספינקא הגיע לשמחה ולייבל'ה מגיש תיעוד.

ברכת מזל טוב למחזיק תיק עליה וקליטה חבר מועצת העיר י-ם שמואל מרציאנו, שחגג בשבוע שעבר את בר המצווה לבנו בהשתתפות בני המשפחה בלבד - לאירוע לא הוזמנו פוליטיקאים ואישי ציבור וללייבל'ה דווח כי במקום מקפידים על הוראות משרד הבריאות. לייבל'ה שולח מזל טוב.

עקב הסגר, הוקדמה חתונת בת סמנכ"ל 'איחוד הצלה' לייזר היימן ליום ראשון השבוע ונערכה במרכז הארץ. לייבל'ה מאחל מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לר' חיים יודל וייס מגדולי העסקנים בחצר הקודש מרכז חסידי ויז'ניץ באנטוורפן שבבלגיה וממקורביו של האדמו"ר, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה, הקידוש כף שמע לייבל'ה באם יתאפשר יתקיים בבית המדרש החדש של ויז'ניץ באנטוורפן.

ברכת מזל טוב לנחום שמשון שוורץ ההויז בחור של האדמו"ר מהר"א מסאטמר לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. שמשון ברוך הוא ממשיכם של אחיו שהתארסו בזה אחר זה והתארס בזכות הסגולה שזרקו עליו טלית בהדלקת נר חמישי של חנוכה.

 

ברכת מזל טוב לדובר החרדי של עיריית בית שמש רפי פרלשטיין שהחלים מקורונה והפך למרואיין מבוקש, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לבעל מנגן חזקי כץ לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב ליועץ ואיש יחסי הציבור מנחם אייכלר בנו של ח"כ ישראל אייכלר, לרגל שמחת ה'חומש סעודה' לבנו. מפאת הסגר וההנחיות הסבא לא יכול היה להגיע לבני ברק ושיגר מזל טוב בטלפון. 

ברכת מזל טוב לעסקן שמעון בלוי מ'איגוד חצרות הקודש' ונאמנו של הרב שישא, לרגל שמחת הולדת בתו בשעה טובה ומוצלחת. הקידושא רבא בשבת בבוקר בישיבת 'שומרי אמונים' בירושלים. 

ברכת מזל טוב למושך בחוטים ליפא גרוס מחצר חסידות דושינסקיא, לרגל שמחת בר המצווה לבנו הערב כפי ההנחיות. לפני השמחה נכנס ליפא ובנו להתברך מגאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס.

ברכת מזל טוב לצלם שלומי אריה קרויס (המכונה ארי ק.) התותח מארה"ב שהתחתן השבוע בשעה טובה ומוצלחת, לייבל'ה לא הצליח להגיע לארה"ב ובמקום זאת קיבל תיעוד של האדמו"ר הישיש מבוטושאן ארה"ב. 

ולסיום, לייבל'ה שולח תנחומים לשף הנכבד ר' משה גולדיס ממעדניית 'גולדיס בית ישראל' על פטירת אמו החשובה ע"ה. לייבל'ה מנחם שלא תדעו עוד צער ולא תשמעו עוד שום שוד ושבר. גולדיס אף ביקש לנחמו דרך הטלפון בלבד בגלל הנחיות הקורונה.

לייבל'ה רכילות חרדית חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד