י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אכיפה נוקשה

צפו: שניים נעצרו עם נחיתת טיסה בישראל

במהלך טיסת אל על הערב מדובאי לישראל, סירבו שני נוסעים לעטות מסכה ועם נחיתתם בישראל, עלו שוטרים למטוס ועצרו את שני הסרבנים | מאז הסכם השלום מעל 35 אלף ישראלים ביקרו בדובאי

צפו: שניים נעצרו עם נחיתת טיסה בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

בלגאן בטיסת חזור מדובאי לישראל: שני נוסעים בטיסה של חברת התעופה הישראלית 'אל על' שנחתה הערב (חמישי) בנתב"ג מדובאי, סירבו לעטות מסיכות במהלך הטיסה, למרות בקשות חוזרות ונשנות של אנשי צוות המטוס.

הטייס החליט ליידע את הרשויות בישראל על סירוב השניים ועם נחיתת המטוס עלו אליו שני שוטרים ועצרו את הנוסעים הסרבנים.

נציין כי לפי נתוני רשות שדות התעופה 35 אלף ישראלים טסו לדובאי מאז החתימה על הסכם השלום, 33 אלף מתוכם רק בחודש האחרון. מנתוני משרד הבריאות, עולה כי 343 ישראלים חזרו מדובאי עם תוצאות חיוביות לנגיף הקורונה מאז תחילת הטיסות לנסיכות. המשמעות היא שכאחוז אחד מכל החוזרים מדובאי חיובי לקורונה.

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה אמש בדיון בוועדת החוקה על ההכרזה החדשה לבידוד השבים מחו"ל כי "אנחנו במגיפה מתפשטת עם יותר מהכפלה בחולים המאומתים, והמונשמים ובמקביל המגיפה מתפשטת גם בעולם במדינות שנחשבו ירוקות. כרגע אנחנו מטפלים בהתפרצות קרונה במטוס מדובאי, ברגעים אלו המטוס נמצא בתחקיר לאחר שחזר עם 14 חולים".

עוד אמרה כי "הנתונים מראים שבבדיקות בכניסה נגלה 3% חולים מאומתים מהשבים מחו"ל והמשמעות עדיין גדולה. צריך להבין שזה לא שכשהבדיקה שלילית בכניסה זה פותר הכל, אלא של-97% נגלה אם הם חיוביים רק לאחר הנחיתה כשהם בארץ. כשמנקים את בדיקות הסקר לאוכלוסיות שונות אנחנו עומדים על 6% מאומתים ואנחנו רוצים להפסיק את הגברת התחלואה ע"י תחלואה מיובאת".

דובאי חברת אל על קורונה מסכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד