י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על רקע נתוני התחלואה הגואים

ישראל בדרך להחמרה בהגבלות? מסתמן: מערכת החינוך תיסגר

על רקע נתוני התחלואה בנגיף קורונה בישראל ופייק הסגר השלישי שלא מורגש כלל ברחבי המדינה, מסתמן כי בשבוע יוחמרו ההגבלות והאכיפה תוגבר. בין המהלכים הראשונים המסתמנים; מערכות החינוך השונות יושבתו | "שיעור המאומתים הוא 6.2%", אומר הערב פרופ' לוי בדאגה

ישראל בדרך להחמרה בהגבלות? מסתמן: מערכת החינוך תיסגר
לימודים בביה"ס אורות עציון באפרת צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

ישראל בדרך להחמרה בהגבלות? על רקע נתוני התחלואה בארץ מסתמן כי כל מערכת החינוך תיסגר החל מהשבוע הבא - כך דווח בחדשות 12. מוקדם יותר היום (חמישי) מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור חזי לוי העביר תדרוך לעיתונאים שבו אמר כי ככל הנראה צפויות הגבלות נוספות החל מהשבוע הבא.

"בכל יום יש עוד 30 נפטרים כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה, ושיעור המאומתים הוא 6.2%", אמר פרופ' לוי וציין כי "ישראל היא אלופת העולם במספר המחוסנים ליום למאה אנשים. עד כה חוסנו כ-800 אלף אזרחי ישראל - גם שלשום וגם אתמול חוסנו 150 אלף. היום אנחנו באותו קצב אך המספרים הסופיים יתעדכנו מאוחר יותר. כ-33% מהאוכלוסייה שמעל גיל 60 חוסנה, ומסך כלל המתחסנים - כ-80 אחוזים מעל לגיל 60. היעד נשאר בעינו - להגיע ל-5 מיליון אזרחים מחוסנים עד סוף מרץ 2021".

למרות הדיווחים אודות הגעת משלוח עם מיליון חיסונים בשבוע הבא, במשרד הבריאות דחו את הדברים. פרופ' לוי התייחס לכך אף הוא ואמר כי "יש עיכוב מסויים בהגעת חלק מהחיסונים ארצה ויהיה עיכוב של כשבועיים. בזמן הזה נחסן כמובן את המנה השנייה. לכל מי שחוסן במנה הראשונה שומרים מנה שניה. זו התוכנית אלא אם תשתנה על ידי הגעת חיסונים נוספים. עד 10 בינואר נחסן מנה שניה. תהיה השהייה של כשבועיים ואז נחזור שוב לחסן מנה ראשונה. אנו רוצים עד לסוף חודש מרץ לחסן חמישה מיליון אנשים ואני מקווה שנעמוד בזה".

על רקע העלייה בנתוני התחלואה הוא אמר כי "אנחנו עוקבים אחרי מדדי התחלואה ובוחנים להחמיר את ההגבלות - צמצום הלימוד, העובדים והתנועה. הכל כדי למנוע התקהלויות. הסגר מתוכנן לשבועיים, אם לא יקרה כלום נצטרך לחשוב ולהציע הידוק של ההחמרות. מאמין שנוכל לחסן את הציבור הבריא בחודש פברואר".

הוא התייחס גם למוטציה ולשמועות אודות תופעות לוואי של החיסון וציין כי "באשר למוטציה שדיברנו עליה בשבוע שעבר היא עדיין כמובן קיימת ובמדינות אירופה ולא רק באנגליה. ההידוק והסגר הולכים ועולים באזורים שבהם המוטציה נפוצה. אנחנו מבקשים מכל השבים ארצה לתת בדיקות ולהיכנס לבידוד".

משרד החינוך מערכת החינוך מוסדות החינוך קורונה פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד