י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לא פספסת אף לא מוקש אחד

בני גנץ הצל את כבודך והכרז על פרישה

"טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה ולצפות לתוצאה אחרת" אמר אלברט איינשטיין, ונדמה כי ראש הממשלה החלופי אינו מודע לאמרה זו, או חמור מכך, מודע לאמרה הכה צודקת ומתעלם ממנה | טור דעה

בני גנץ הצל את כבודך והכרז על פרישה
בני גנץ צילום: דוד כהן, פלאש 90

המערכת הפוליטית מטבעה רוויה בשקרים תככים ותחמנות. ידועה האמרה כי באם הפוליטיקה כבר הייתה אז קיימת לא היה בית המקדש השני נחרב, יכולים להיות ישובים 2 שונאים על שולחן אחד, ולחייך זה אל זה. קמצא ובר קמצא היו מסתדרים יופי.

הצבועים הם אלו הנדהמים כל פעם מחדש מפוליטיקאי שאינו עומד במילתו, פועל בניגוד להצהרותיו ואפילו בניגוד לדעותיו, זוהי מהות הפוליטיקה, אינטרסים. הסיסמה 'מה שרואים מכאן לא רואים משם' מקבלת משמעות חדשה מידי דקה מחדש, העבר אין העתיד עדיין ההווה? כאמור, תככים תחמנות ואינטרסים.

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון, הרמטכ"ל לשעבר, יושב ראש מפלגת 'חוסן לישראל' וכיום מוביל רשימת 'כחול לבן' המתפוררת, מר בני גנץ הצהיר אכן כי הוא בא לפוליטיקה ולעשייה הציבורית לעשור, השבוע הוא חזר והצהיר כי נותרו לו עוד 8 שנים בזירה הפוליטית, אך נדמה כי נוכחותו שם אינה מתאימה, ואינה מכבדת את מעמדו.

על פי מה שאנחנו רואים במהדורות החדשות מידי ערב לא מדובר בתככן, לא מדובר בשקרן ולא מדובר בתחמן. מדובר ביהודי עתיר זכויות, מאחוריו עשרות שנים בתפקידי מפתח בהגנה על עם ישראל, לא ניקח ממנו שום פיסת כבוד, אך פוליטיקאי נראה שהוא פשוט לא.

לאחר התוצאות המפוארות ב-3 המערכות הראשונות בהן התמודד לכנסת ישראל, הוא הציג אכן (בעזרת צוות יועצים ממולח, העונה על כל התארים שנאמרו לעיל הנמצאים בדמם של הפוליטיקאים ובמידה מוגברת יותר בדמם של היח"צנים שמאחוריהם), תוצאות פנומנליות, שהתאדו במהלך כהונתו הקצרה באותה המהירות בה בורחים כעת בזה אחר זה חברי מפלגת כחול לבן מהסירה השוקעת.

הנאיביות אינה מתאימה לפוליטיקה, לפני מספר שבועות נשכב נץ על הגדר עבור 'שותפו' לדרך אבי ניסנקורן על מנת שזה לא יוזז ממשרד המשפטים, הוא הלך במודע על בחירות בהן הוא ידע שאין תרחיש בו הוא משחזר את ההצלחה שלו, ימים ספורים לאחר מכן אותו ניסנקורן סובב את גבו וצעד החוצה ממשרד המשפטים וממפלגתו של גנץ בטריקת דלת.

מדובר במהלך שגנץ אם הוא פוליטיקאי היה אמור לצפות אותו, נתניהו הפוליטיקאי הציב לו מלכודת בבחינת אוי לי מייצרי אוי לי מיוצרי, אם לא יזוז את ניסנקורן ממשרד המשפטים צועדים לבחירות, אם יוזיז את ניסנקורן ממשרד המשפטים מתפרקת לו המפלגה, גנץ הפוליטיקאי היה אמור להבהיר למר ניסנקורן צא ממשרדך ובכך לפחות לנסות להציל את כסאו.

בכלל, לא מובנת התנהלותם ועצותיהם של חבריו של גנץ, הרי מטרתם המוצהרת הייתה הוצאת נתניהו מבלפור, הם השיגו עבור מטרה זו הסכם חתום. כל שהיה עליהם לעשות הוא להיצמד להסכם ולהיענות לכל בקשה של הליכוד, גם אם זו כוללת סיפוח כל יהודה ושומרון ו-D9  על מערכת המשפט, כל מה שהליכוד רוצה היו צריכים בכחול לבן לזעוק 'אמן', ובכך לקבל את מושכות השלטון כמפורט בהסכם, להוציא את נתניהו מבלפור ו'לשקם' את המדינה.

אכן, הליכוד טמן לגנץ מוקשים בדרך, אך הוא במקום לנטרל אותם, הוא עלה על מוקש אחר מוקש, לא פספס אחד. כל פיצוץ מוקש שכזה, דילל את מפלגתו בעוד 2 מנדטים, עד לשוקת השבורה לפניה הוא ניצב כיום.

לסיכום, מי אני שאתן 'מוסר' לרמטכ"ל לשעבר, אבל מכל הנ"ל עולה התובנה: מר גנץ, אתה איש טוב, בשביל כבודך האבוד הכרז על פרישה. היצמד נא למילותיו של היהודי החכם איינשטיין "טיפשות היא לחזור על אותה הפעולה ולצפות לתוצאה אחרת".

פרשנות בני גנץ מפלגת כחול לבן פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד