י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקח אחריות

האזרחים בסגר והשר יצא לחופשה בקריביים

יש מי שלוקח אחריות ולא רק מסתפק בחרטה פומבית. שר האוצר של מדינת אונטריו, נתפס בחופשה מחוץ למדינה בעוד אזרחי מדינתו נמצאים בסגר הדוק בעקבות זינוק במקרי ההדבקה והודיע על התפטרותו

האזרחים בסגר והשר יצא לחופשה בקריביים
שר האוצר של מדינת אונטריו, רוד פיליפס צילום: מתוך הטוויטר שלו

שר האוצר של מדינת אונטריו בקנדה, רוד פיליפס, הודיע אתמול (חמישי) על התפטרותו מתפקידו, לאחר שהתגלה כי הוא בילה את חג המולד בחופשה באיים הקריביים, זאת בניגוד להנחיות הקורונה של ממשלתו.

שר האוצר פיליפס הסתיר את החופשה המשפחתית, כאשר המשיך לפרסם ציוצים בטוויטר ופוסטים ברשתות החברתיות, כדי לתת הרגשה שהוא נמצא בביתו והגיב לנושאים בוערים. לאחר שנתפס, אמר: "אני מתחרט עמוקות על הנסיעה. לו הייתי יודע שאונטריו תיכנס לסגר, לא הייתי נוסע".

ראש ממשלת אונטריו, דאג פורד, הגיב ואמר: "מאוכזב מאד מכך שפיליפס נסע למרות קריאות חוזרות ונשנות לתושבים להישאר בבית על רקע העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה".

הזעם הציבורי הופנה כלפי תרגיל ההונאה של פיליפיס ברשתות החברתיות. ביום חג המולד השר לא חשב שמעשה ההונאה שלו יתגלה, והוא העלה סרטון בו הוא נראה לצד אח בוערת עם כוס משקה ועוגיות ביתיות כשהוא מאחל בריאות לכל תושבי המדינה. פיליפס אף אמר כי הוא "מבין היטב את הקשיים הניצבים בפני התושבים במהלך החג" וזאת בזמן שהוא בנופש.

משרדו של ראש הממשלה פורד פרסם הצהרה בה נכתב: "ראש הממשלה פורד לא היה מודע לנסיעתו של השר, וגם הוא או לשכתו לא אישרו זאת. לראש הממשלה נודע על הנסיעה לאחר שהשר כבר היה מחוץ למדינה".

פיליפס מצדו פרסם הצהרה, לאחר שראש הממשלה קרא לו לחזור הביתה. "אני מתחרט מאוד על הנסיעה במהלך החגים", אמר שר האוצר. "זו הייתה טעות ואני מתנצל. אני עושה סידורים לחזור לאונטריו מיד ואתחיל בהסגר של 14 יום ברגע שאגיע". בנוסף הודיע כי יישא באחריות ויתפטר מתפקידו.

אונטריו קנדה שר האוצר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד