י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שר הבריאות מנסה לצאת מהמבוכה

לעג במדינה: מובילים חיסונים במשאיות של נקניקיות

עושים צחוק מהבריאות. אזרחי בולגריה לועגים לממשלתם שהובילה את מעט החיסונים הראשונים שהגיעו למדינה באמצעות משאיות שמובילות נקניקיות. שר הבריאות ניסה להצטדק והסביר

לעג במדינה: מובילים חיסונים במשאיות של נקניקיות
חיסונים. אילוסטרציה צילום: unsplash

אזרחי בולגריה הרימו גבות, לאחר שהחיסונים הראשונים שהגיעו למדינה, נשלחו בצי של משאיות המובילות בימים שבשגרה נקניקיות.

ארגזי החיסונים הוצאו מתוך טנדרים של נקניקיות לאחר שמדינת האיחוד האירופי קיבלה את 10,000 המנות הראשונות של החיסון המאוחסנות במקררים סובייטים ישנים, כדי לשמור על הטמפרטורות הנמוכות הנדרשות שלהם.

תמונות של משאיות נקניקיות מלוות בניידות משטרה עוררו לעג ברשתות החברתיות, כאשר הצופים לעגו לאופן בו החיסונים הועברו. הגולשים פרסמו תמונות של נקניקיות עם הסמל של חברת 'פייזר' עליהן.

אולם שר הבריאות של בולגריה קוסטדין אנג'לוב, דחה את הלעג ואמר כי הבדיחות "בלתי הולמות" והתעקש כי החיסונים הועברו כראוי. "בולגריה היא לא המדינה היחידה בה חברות לוגיסטיקה פרטיות מספקות שירותי משלוחים", הסביר.

עם זאת, הוא אמר כי המשלוחים הבאים של החיסון יועברו באמצעות רכב המסופק על ידי היצרנים. אנג'לוב דחה את בדיחות הנקניקיות וקרא להן 'לא מקובלות'. לאחר שבולגרים רבים צחקו על הטנדרים ושאלו אם אנשים ירצו קצת כרוב עם החיסון.

מריה שרקובה, עורכת דין בתחום הבריאות, אמרה כי היא חוששת שתוכנית החיסונים שהופכת ל"יעד ללעג" תפחית את כמות המתחסנים. בולגריה קיבלה פחות מ-10,000 זריקות, ומצפה לקבל עוד 57,000 בינואר, והשאר לאחר כמה ימים, זאת  במדינה המונה שבעה מיליון אזרחים. בסך הכל נרשמו בבולגריה 200,000 מקרים של הידבקות, מהם 7,515 מקרי מוות מאז פרוץ הקורונה במדינה.

נקניקיות נקניקים ניידת חיסונים חיסון לקורונה בולגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד