י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מעל 150 אלף אתמול

אלה הם היישובים המובילים בשיעור המתחסנים

מפת היישובים המתחסנים בישראל, מציגה כמה ערים חרדיות, כשבתחתית הרשימה נמצאים יישובים במגזר הערבי | מנכ"ל משרד הבריאות דבק ביעד השאפתני שהציב: "5 מיליון מחוסנים עד סוף מרץ" | במשרד הבריאות מעריכים שמבצע החיסונים יורחב במהלך פברואר

אלה הם היישובים המובילים בשיעור המתחסנים
חיסונים. אילוסטרציה צילום: unsplash

"אז מה שלומכם 950 אלף המתחסנים של ישראל? רק אתמול שברנו שיא נוסף וחיסנו 153,430 איש ב-325 תחנות חיסון בכל רחבי הארץ. היום נעבור את מיליון המתחסנים. בשם כולכם אני מודה לצוותים הרפואיים על העבודה המדהימה!". כך שר הבריאות יולי אדלשטיין הבוקר בחשבון הטוויטר שלו.

בתוך כך, כתבת הבריאות של 'ישראל היום' מיטל יסעור בית-אור, מפרסמת הבוקר (שישי) את מפת ההתחסנות בישראל.

כ-950 אלף איש חוסנו בישראל עד כה, ובימים האחרונים קצב החיסונים עלה מאוד ועמד על 150 אלף איש ליום. כשליש מהמחוסנים הם בקבוצת היעד של בני 60 ומעלה. הנתונים המעודדים הם שבערי הפריפריה שיעור ההתחסנות גבוה, בניגוד לחשש שהחיסונים לא נגישים. הנתון המטריד הוא שביישובים הערביים והחרדיים שיעורי ההתחסנות נמוכים. מנתונים שאנו מפרסמים לראשונה ניתן ללמוד כמה התחסנו בכל יישוב בארץ.

הערים המובילות בשיעור המתחסנים הן באופן מעודד ערים בפריפריה, ובהן ערד, שם שיעור המתחסנים 1,522 ל-10,000 תושבים, מבשרת ציון, קריית שמונה, דימונה ונהריה.

היישובים שבהם שיעור המתחסנים הוא הנמוך ביותר הן הערים הבדואיות שגב שלום, תל שבע, לקיה וערערה בנגב, לצד מודיעין עילית, ביתר עילית ואלעד.

מנתוני מרכז השלטון המקומי עולה כי בתל אביב התחסנו 48,748 איש, בירושלים 53,495, בבני ברק שהיתה אדומה 10,357, בסכנין התחסנו 4,699 בני אדם ובבית"ר עילית רק 307.

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי ציין כי הסבב הראשון של מבצע החיסונים צפוי להסתיים ב-10 בינואר כאשר קבוצת המתחסנים הראשונה תקבל שתי מנות חיסון, ולאחר מכן, בתחילת פברואר, צפויה הרחבה של מבצע החיסונים: "יש עיכוב מסוים בהגעת חלק מהחיסונים ארצה ויהיה עיכוב של כשבועיים. בזמן הזה נחסן כמובן את המנה השנייה. לכל מי שחוסן במנה הראשונה שומרים מנה שנייה. זו התוכנית, אלא אם יגיעו חיסונים נוספים. היעד נשאר בעינו - להגיע לחמישה מיליון אזרחים מחוסנים עד סוף מרץ 2021".

במשרד הבריאות מציינים כי "בוצע רענון לקידום אוכלוסיות נוספות על פי סדר התווית ככל שניתן על מנת להימנע מבזבוז חיסונים". בהנחיה של האגף לאפידמיולוגיה במשרד הבריאות, צוין כי "במצבים שבהם נותרות מנות חיסון שיש להשתמש בהן כדי שלא תיזרקנה, יש לתעדף בני 55 עד 59". שירותי בריאות כללית הודיעה אתמול שתזמן לחיסון חולים כרוניים בני 55 ומעלה".

יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, שיבח את הרשויות המקומיות ואמר: "אני גאה שהן נרתמו באופן מלא למבצע החיסונים הארצי ומעודדות התחסנות, ועוסקות בהסברה והנגשת החיסונים לכלל התושבים. נעמוד לצד משרד הבריאות וקופות החולים להמשך חיסון התושבים, תוך הקפדה על הנגשת החיסונים לכלל האוכלוסיות, היישובים והמגזרים, בדגש על המגזר הערבי".

חיסון לקורונה חיסונים ישראל היום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד