ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שיעור באמונה • ההספד המלא

המשגיח הרטיט בהלווית בתו: "לא לקחת לנו שום דבר, הכל שלך"

"בורא עולם! זה לא הבת שלי, זה הבת שלך, לא לקחת לי כלום בורא עולם, אתה רק נותן לי, אני שלך והכל שלך. אתה אוהב אותנו מאוד, כמה השגחה פרטית, כמה אהבה". כך המשגיח הגרמ"ט פולק בהלווית בתו שנפטרה בגיל 21, בתוך השנה על רעייתו • 'בחדרי' עם הדברים המלאים

המשגיח הרטיט בהלווית בתו: "לא לקחת לנו שום דבר, הכל שלך"
הלוויה. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"אבא, תודה!". קהל רב ליווה אמש (חמישי) למנוחת עולמים, את הבחורה מרת אסתר בילה פולק ע"ה, בתו של המשגיח הגאון רבי מאיר טוביה פולק, ששיכל בשנה שעברה גם את רעייתו מרת חיה ורדה ציפורה פולק ע"ה לאחר מחלה קשה. 

עין לא נותרה יבשה בעת הספדו המרטיט של האב השכול ל"ע. 'בחדרי חרדים' עם התמלול המלא של דבריו אמש במסע הלוויה רווי הכאב והיגון.

"אסתר מן התורה מנין"? התורה היא תורה אור, אסתר מן התורה, גם בזמן של הסתר, זמן של  חושך, נדע שהכל נובע מפי האור.

"מה גדלו מעשיך ה' מאוד עמקו מחשבותיך", עמוק מאוד, אי אפשר להבין את זה. אולי יש הסתר פנים, אבל לעולם אין החשכת פנים. אין כזה דבר. יש רק הסתר פנים.

הקב"ה מאיר תמיד, לא תמיד אנחנו רואים את זה. יש "משגיח מן החלונות" ויש "מציץ מן החרכים", בחרכים הוא רואה אותנו ואנחנו לא רואים אותו. אבל תמיד הוא רואה אותנו. "הנה זה עומד אחר כותלנו", הוא תמיד נמצא ורואה ואוהב אותנו מאוד מאוד.

לא מבינים, לא מבינים, אנחנו בורג קטן במערכת. פרשה זו סתומה. מה הפשט? צעירה כל כך, עשרים ואחד שנים. הקב"ה יודע טוב טוב מה הוא עושה. אנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות.

אבא הטוב, אתה לא לוקח אף פעם, אתה רק נותן. לא לקחת לנו שום דבר, הכל שלך, כולנו שלך. זכינו בפיקדון, איזה פקדון יקר, עשרים ואחד שנים, פיקדון טהור, פיקדון נקי. נכון, יש כאן צער גדול מאוד, אבל אנחנו מבינים גם עכשיו שהכל שלו.

בורא עולם! זה לא הבת שלי, זה הבת שלך, לא לקחת לי כלום בורא עולם, אתה רק נותן לי, אני שלך והכל שלך. אתה אוהב אותנו מאוד, כמה השגחה פרטית, כמה אהבה.

זה אתה של החומש, זה אתה של הר סיני, עליך אנחנו מברכים כל יום "אוהב עמו ישראל", עליך אנחנו מברכים "הבוחר עמו ישראל באהבה", אתה שומר, אתה מגן, אתה מציל אותנו כל הזמן. אין לנו כוח להבין, כוח לחיות. הכל ממך, אתה כזה אבא טוב, אתה כל החיים שלנו.

זה לא שאלה עם תשובה, אין בכלל שאלות, זה אתה בורא עולם. אתה כל החיים שלנו!

תודה רבה, תודה רבה! אין מילים להודות על הכל, כל הזמן. איזה מלך טוב, איזה אבא טוב. אבא, אתה מתוק! אבא, אתה טוב! צריך להרגיש את זה עם כל הלב. אבא, אין כלום חוץ ממך! מי לוקח? - אבא, זה אתה. הכל זה מאיתך.

תודה אבא! אבא, תודה! איזו מתנה, איזו מתנה. עשרים ואחד שנה. נתת לנו עשרים ואחד שנה. איזה בת, איזה יראת שמים, איזה שמחה, איזה חכמת חיים, איזה שכל, איזה טהרה, איזה צניעות!

אף פעם לא ראיתי דבר כזה. איזה צניעות, איזה שמחה, איזה מאור פנים, איזה מצב רוח, איזה לשמח כל אחד, איזה כוח תפילה, איזה תפילות. הסידור שלה שחור מרוב דמעות, מרוב תפילות, שלוש תפילות כל יום, קמה לפנות בוקר להתפלל, מתפללת כל הזמן.

תודה רבה בורא עולם, לא מגיע לנו כלום. אתה נותן ונותן ושומר. תודה רבה!

איזה לב זהב, איזה אמונה, איזה אמת. היא אמרה לי פעם שהיא לא מסכימה להעתיק במבחנים, כי עדיף לה לקבל מאה למעלה, בשמים, מאשר מאה למטה. איזה רגש יהודי. בורא עולם תודה רבה על הנחת, איך היא נזהרה מלשון הרע, איך היא ברחה מעבירות.

היא עמדה פעם בכיור כמה דקות והקיאה, והיא חשבה שמא זה עבירה. איזו מתנה. תודה לך בורא עולם!

צריך לחזק את עם ישראל, הנה עכשיו בשבוע הזה הכמות של החיזוקים שהיו בעם ישראל, בפרט בדברים האלו שהיו כל החיים שלה: צניעות, צניעות, צניעות, זה הכי חשוב. הדבר השני, כמה שמחה, כמה חסד. גם האמונה, להתפלל כל הזמן.

תודה בורא עולם, אין לי מילים להודות, אתה אוהב אותנו כל הזמן!

אין הוה אמינא שאתה לא אוהב אותנו, אתה אוהב אותנו תמיד. תודה על הכל!

אבא היקר, אמרתי לה כל הזמן, איזה מאושר יהיה מי שיזכה בך. בורא עולם, אתה מאושר! אתה זכית בה! אתה מאושר! אני נותן לך אותה עם כל הלב. איך אתה שמח. כל החיים שלנו שלך. כל החיים שלנו זה כלום, רק לשמח אותך. תודה שנתת לנו לשמח אותך. כזו צדקנית, כזו טהורה.

אבא, תעזור לנו הלאה לעבוד אותך באמונה, בשמחה, בביטחון. אין לך שום בעיה לחזק את כולם, "ובידך לגדל ולחזק לכול", הכל בידים שלך. אנחנו מבקשים עוד, כדי שנוכל להתקרב אליך יותר.

בתנו היקרה, סליחה כמובן בשם כל המשפחה, בשם כולנו, כל הידידים. אם פגענו חלילה, את תמיד שמחת ושימחת. את תעלי לשמים עכשיו, את תפגשי את אמא היקרה בשמים, איזה כיף לך, את קרובה למלך! את רואה את המלך המתוק! כמה טוב לך!

אבא היקר, יש לי בקשה אחת. אבא, יש לי בקשה מעומק הלב, אבא אני מתחנן: יש לי רק בקשה אחת, אבא בבקשה תקיים אותה. אבא! אין מי שיגיד קדיש. אבא, תגיד אתה את הקדיש! איך תגיד את זה? - שכולם ידעו שאתה המלך וכולם יחזרו בתשובה. אבא, תגיד אתה את הקדיש ואנחנו נענה אמן בכל הכוח! אתה עושה את זה הכי טוב, אתה יודע מה שאתה עושה.

אבא, תודה על העבר, אבא אני מתפלל על העתיד שתתן לנו כוחות, כמו שתמיד נתת, הכל לכבודך, הכל בשבילך, תעזור לכל עם ישראל, לכל המשפחה היקרה, לכל האחים היקרים, לאחות היקרה, לסבתות, לסבא היקר, לכל הדודים והדודות, הם כולם כואבים, שכולם יהיו שמחים ומאושרים, תן לנו כוחות לאהוב אותך תמיד, תעזור לנו הלאה והלאה רק לעשות רצונך בלבב שלם.

את הקדיש אתה תגיד, ואנחנו נכריז אמן! הקב"ה יעזור, מלך אהוב ואוהב, תעזור לנו עוד לאהוב אותך. אתה חלק מאיתנו, בשר מבשרנו, תן לנו את הכוחות!

תעזור לנו להמשיך הלאה והלאה להגדיל תורה ולהאדירה ולהיות עבדי ה' באמת. אבא, תודה! תודה! תודה!

"ברוך אתה ה' אלוקינו מלך העולם דיין האמת".

הרב מאיר טוביה פולק מסע הלוויה בחורה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד