י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אני עוד לא מתרסק"

בני גנץ חושף: "הרגשתי את הסיבוב של הסכין"

לאחר שבוע רווי באינטריגות פוליטיות, ועריקות ממפלגתו כשהוא ניצב רק בשנתיים מתוך העשור שהוא הקציב לעצמו, נפנה ראש הממשלה החלופי בני גנץ לראיון נרחב בו התייחס לנתניהו "עקץ כמו עקרב", לניסנקורן "דקירה בגב וסיבוב הסכין", והתוכניות לעתיד "ביום שהחברה בישראל יחליטו שהם לא רוצים אותי שם אלך"

בני גנץ חושף: "הרגשתי את הסיבוב של הסכין"
בני גנץ צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

האיש שהיה אלטרנטיבה שלטונית, בשנה האחרונה, המושיע של השמאל, הרמטכ"ל שהצליח לחלץ מבנימין נתניהו חתימה על מסמך כי הוא יוצא מבלפור, מתמודד בימים אלו עם פירוק מלא של מפלגתו והוא מנסה לשמור בקצות אצבעותיו על שאריותיה לקראת הבחירות הקרבות. היום (שישי) פורסם ריאיון נרחב שלו עם יובל קרני ב'ידיעות אחרונות'.

בפתח דבריו התייחס גנץ לניצחון הצפוי שוב לליכוד: "תראו, כשאתם מסתכלים על החלוקה של ימין ושמאל, אז נתניהו ראש הממשלה הבא. אבל אם אתם מסתכלים על אנשים שכביכול מעדיפים שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה, על פי אמירתם שלהם, אז יש סיכוי לכך שהוא לא יוכל להיות כתוצאה מזה שתהיה התחברות רוחבית גדולה מאוד".

"אני חשפתי את פרצופו של נתניהו", ציין יו"ר כחול לבן. "אני הראשון אחרי 15 שנה שלא מאפשר לו להקים ממשלה לבדו – בסופו של דבר אני זה שגרם למחנה הזה להימצא במקום שבו הוא נמצא. בלעדיי, עם שחקנים אחרים, כל זה לא היה אפשרי. לא הייתי פועל אחרת מול נתניהו גם אם הייתי יודע שניסנקורן יעזוב את המפלגה" הבהיר גנץ.

בראיון נשאל גנץ את האם היה חותם כיום שוב עם נתניהו על הסכם הרוטציה שעליו חתם? גנץ מצדו השיב: "זו שאלה מורכבת כי ברור שהוא רימה את אזרחי ישראל, אבל אני תמיד זוכר שמעבר לעניין הרוטציה, הממשלה השוויונית לקחה ממנו את היכולת לשלוט לבד במדינה בתקופה מהרגישות שהיו".

עוד הוסיף, "הרגשתי את הסיבוב של הסכין של אבי ניסנקורן, נתניהו בחר להתנהג כמו עקרב שעוקץ בסוף. אני עוד לא מתרסק - נקבל יותר מנדטים משנדמה לכם".

"יש סעיף אחד שאנחנו לא קיימנו בהסכם, בכך שלא הוקמה הוועדה לבחינת אופן המינויים. וזה היה באחריותו של ניסנקורן. זה סעיף אחד ויחיד וזה הוא" הבהיר גנץ, ושחזר איך נפרדו דרכיהם "אמרתי לניסנקורן, 'אבי, אני מבין שבחרת בית פוליטי חדש, אני לא יכול להגיד לך שאני לא מרגיש את הדקירה בגב ואת הסיבוב של הסכין, אבל אני מכבד את ההחלטה שלך'. אמרתי לו שאני מצפה שהוא יתפטר וזה הכל".

גנץ התייחס גם לתוכניותיו לעתיד, "גם משה רבנו אומר באיזשהו שלב לקדוש ברוך הוא שישחרר אותו מהעול של המנהיגות, כי עוד מעט וסקלוני. לכל אחד יש דברים סיפורים קטנים. אני ממשיך. בן גוריון ירד לנגב וחזר, אריק שרון אכל שנים בכנסת ארוחות צהריים עם עוד בן אדם אחד, לא היה לו עם מי לדבר, ונשאר, והמשיך".

"אני משרת את עם ישראל. ביום שהחברה בישראל תחליט שהיא לא רוצה אותי יותר שם, זה השלב שבו אני אלך" סיכם האיש שהיה בשנה האחרונה ה'אלטרנטיבה השלטונית', וכעת מפלגתו מתנדנדת בגבול אחוז החסימה.

בני גנץ ידיעות אחרונות אבי ניסנקורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד