י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדרך להסלמה?

המחליף של סולימאני מאיים לפגוע בתוך ארה"ב

אסמאעיל קאאני, מחליפו של קאסם סולימאני כמפקד כוח קודס של משמרות המהפכה מאיים לקראת יום השנה לחיסול הדרמטי ואומר כי ייתכן והתגובה תבוא בתוך ארה"ב. "המתנקשים של הגנרל סולימאני עשויים לקבל תגובה בתוך הבתים שלהם"

המחליף של סולימאני מאיים לפגוע בתוך ארה"ב
איסמעיל קאאני צילום: רשתות ערביות

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיסלאמית, אסמאעיל קאאני, מחליפו של קאסם סולימאני המפקד שחוסל על-ידי ארה"ב בינואר האחרון מאיים כי נקמה על החיסול תבוא בתוך ארה"ב.

"יתכן והנקמה על ההתנקשות הפלילית של סגן אלוף קאסם סולימאני, תהיה בתוך הבית של האמריקאים" איים קאאני. 

הוא ציין כי האנשים האחראים על החיסול מואשמים ברצח ובפעולות טרור, והוסיף כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עומד בראש הרשימה ויועמד לדין ברגע שהוא יסיים את תפקידו כנשיא ב-20 לינואר.

קאאני אמר עוד כי "דרך ההתנגדות וכוח קודס לעולם לא תשתנה עם המהלכים השטניים של ארה"ב, העבריינים שחיסלו את הגנרל סולימאני עשויים לקבל את תגובתנו הראויה בתוך בתיהם".

את הדברים אמר בנאומו בטקס לרגל יום השנה הראשון לחיסול קאסם סולימאני בטהרן היום (שישי), הוא אמר כי "הכוחות האמריקניים בעיראק רועדים מפחד" והוסיף כי "ננקטו צעדים ביטחוניים חסרי תקדים בימים האחרונים עקב מהלכים של לוחמים עיראקים".

כזכור קאסם סולימאני חוסל על ידי ארה"ב עם מזל"טים בשדה התעופה הבינלאומי בבגדאד בעירק ב-3 בינואר 2020.

התקיפה האווירית גם חיסלה את אבו מהדי אל-מוהאנדיס, ראש המיליציות הפרו איראניות בעיראק, השניים חוסלו בהתקפה אווירית אמריקאית בעת שהיו ברכבם בדרך משדה התעופה לתוככי בגדד. חמישה אנשי צבא איראנים וחמישה עיראקים חוסלו גם הם על ידי הטילים.

דר' רז צימט מומחה לאיראן מציין כי ‏"‎עד כמה שניתן להתייחס לכל איום בימים אלה של אינפלציה באיומים מטהראן, כשאתה מאיים לנקום את מותו של סולימאני על אדמת ארה"ב, אתה במידה מסוימת רוצה לומר, 'אל תצפו בשלב זה לנקמה בעיראק או באזור'. וזה משתלב עם הדיווחים על כך שאין כרגע עניין איראני להסלים בעיראק.

קאסם סולימאני איראן כוח קודס האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד