י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בן ארי לאלי ישי: תסגור את 'הארץ'

האם אלי ישי יורה על סגירת עיתון השמאל 'הארץ'? במכתב ששיגר ח"כ מיכאל בן ארי לאלי ישי, הוא דורש כי יפעיל את סמכותו כשר הפנים, ויורה על סגירת העיתון לאלתר • ההערכה: ישי יסרב לדרישה

הארץ
הארץ

פרשת ענת קם ממשיכה לזעזע את המדינה.

פרשת הכתבת הצעירה של אתר 'וואלה', שכחיילת ששירתה בלשכת אלוף פיקוד מרכז, יאיר נווה, גנבה והדליפה מסמכים מסווגים ביותר - מכה גלים בכל כלי התקשורת בעולם, ומהיום (ה) בבוקר - גם בארץ.

הערב התייצב עורך 'הארץ', דב אלפון, באולפני ערוץ 2, ותקף את השב"כ ואת המשטרה. "אני מציע לבלאו לא לחזור ארצה. שיסקר עבור העיתון באנגליה", אמר אלפון מבלי להניד עפעף.

הסערה הזו, שבמרכזה עומד עיתון 'הארץ' האולטרה-שמאלני, שקיבל לידיו את המסמכים הגנובים ופרסם את תוכנם, היא הזדמנות מצוינת עבור הימין הישראלי לתקוף את העיתון הקיצוני שמאלני.

הרחיק לכת חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), שפנה לשר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי, ודרש ממנו שיורה, מתוקף סמכותו, על סגירת עיתון 'הארץ'.

בן ארי פנה בנושא לאלי ישי, שכן על פי פקודת חוק העיתונות, הסמכות להורות על סגירת עיתון נתונה בידיו של שר הפנים.

"חופש הביטוי הוא ציפור נפשה של הדמוקרטיה. ואכן הסמכות לסגור עיתון היא רק במקרים חריגים וקיצוניים", מודה בן ארי במכתבו לאלי ישי. "אך כאשר עיתון הארץ מודיע כי העיתון יממן את אורי בלאו, וביוזמת העיתון בלאו לא שב לארץ, אין מנוס אלא להורות על סגירת עיתון 'הארץ', ולו לזמן קצר, עד שיחזור בלאו, יתייצב לחקירה וימסור את כל המסמכים הסודיים", דורש בן-ארי.

אגב, גם ח"כ ישראל חסון (קדימה) אמר דברים דומים לדרישתו של בן ארי. בדברים שהשמיע היום, אמר חסון, שכיהן בעבר כסגן יו"ר השב"כ: "אני קורא לכל מנויי עיתון הארץ להקפיא את המנוי לאלתר עד שהעיתונאי, אורי בלאו, יחזיר את כל המסמכים שהועברו לו על ידי ענת קם ויפוטר מיידית.

"אי אפשר להפר את החוק ולפגוע בביטחון הלאומי ובאותה עת להתכסות תחת עלי תאנה של חופש ביטוי וזכות הציבור לדעת", אמר חסון לכלי התקשורת.

יצויין, כי סגירת עיתון, למרות ששר הפנים מוסמך לעשות זאת, הוא מעשה חריג עד מאוד. חופש הביטוי הוא אחד הערכים המקודשים בישראל, ולכן, כמעט ולא ננקט הצעד הזה בתולדות המדינה, למעט במקרים ספורים.

בתקופת רצח רבין, הורה שר הפנים, בהוראת השב"כ, על סגירת השבועון החרדי 'השבוע' (כיום 'שעה טובה') בטענה שהסית לרצח ראש הממשלה והצדיק את המעשה במאמרים שפורסמו בעיתון.

האם ייכנס אלי ישי לפינה הזו ויסגור את העיתון, ולו זמנית, לנוכח בקשתו של בן ארי? סביר להניח שלא.

הדבר האחרון שחסר לו כרגע, לישי, זה לעמוד תחת מתקפה תקשורתית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד