כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

התמוטט באמצע 'דרשת שבת הגדול' - ונפטר

טרגדיה בב"ב: באמצע דרשת שבת הגדול מפי רבה של בני-ברק - הגרמי"ל לנדא, התמוטט הרב דוד קניגסופר, מחשובי חסידי צאנז, בן 57, ותוך דקות השיב את נשמתו ליוצרה • המתפללים: "מד"א זלזל"

התמוטט באמצע 'דרשת שבת הגדול' - ונפטר
שי_קאהן

טרגדיה בבני-ברק: בעיצומה של דרשת שבת הגדול, אותה מסר רבה של בני-ברק, הגרמי"ל לנדא, בבית הכנסת הגדול בעיר, התמוטט אחד מחשובי חסידי צאנז, הרב דוד קניגסופר זצ"ל, והשיב את נשמתו ליוצרה, עוד בטרם הגיעו כוחות ההצלה.

דרשת שבת הגדול של הגרמי"ל לנדא, נמסרת מידי שנה בבית הכנסת הגדול בעיר, בשעה 22:30 בליל שבת. המונים מתושבי העיר מגיעים בכדי לשמוע את דרשת רב העיר, והמקום צר מהכיל את הבאים.

בין המאזינים ישב הרב דוד קניגסופר, מחשובי חסידי צאנז, בן 57. על פניו ניכרו אותות מאמץ כתוצאה מהאזנה לשיעור, אך לא נראו שום סימנים מקדימים על העומד להתרחש.

חצי שעה לאחר תחילת השיעור התמוטט ר' דוד, ושאר השומעים, שאצו להזעיק את כוחות ההצלה, הבחינו לפתע כי נשימתו נפסקה, פניו הוכחלו, ותוך מספר דקות הוא החזיר את נשמתו ליוצרה.

בין אותם אלו שהזעיקו את כוחות ההצלה, נשמעו טרוניות ארך זמן רב עד שכונני מד"א הגיעו לבית הכנסת הגדול, ועל כך שמד"א לא יידע את מתנדבי הצלה על המקרה.

על פי פסק הלכה הורדה גופת הנפטר לקומה הראשונה של הבניין, שם פעיל בית התבשיל. על הגופה הניחו חלה. למחרת, היום בבוקר, נערכה שמחת ברית בבית הכנסת.

הלוויתו יצאה הערב מביתו, רחוב מתיתיהו 14 בבני-ברק.

ברוך דיין אמת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד