י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ההנחיה של משרד הבריאות עוררה סערה

אפליה חריגה: חילונים לא יעברו חקירה אפידמיולוגית - חרדים כן

הערב דווח כי משרד הבריאות החליט שחולי קורונה חילוניים בגילאי 20-40 מיישובים בעלי מעמד סוציו אקונומי גבוה לא ייאלצו לעבור חקירה אפידמיולוגית | הסיבה להנחיה המפלה לפי משרד הבריאות: קיים עומס רב על העובדים במערך האפידמיולוגי ולא ניתן להגיע לכל המאומתים

אפליה חריגה: חילונים לא יעברו חקירה אפידמיולוגית - חרדים כן
משרד הבריאות צילום: פלאש 90

הבדלי מעמדות רשמיים בישראל: אם חשבנו בשבוע שעבר שהגענו לשיא בקיטוב בין חרדים לחילוניים עם ההצהרה של הפרופסור מאזור המרכז כי אינו מקבל חולים מאזורים דתיים או חרדיים ללא אישור בדיקה שלילית לנגיף הקורונה, מגיע הערב משרד הבריאות ומוכיח אפשר לקטב ולשסות עוד את הציבורים בישראל זה בזה.

על פי דיווח הערב (מוצאי שבת) בחדשות 12, במשרד הבריאות החליטו כי חולי קורונה חילוניים מיישובים בעלי מעמד סוציו אקונומי מבוסס לא ייאלצו לעבור חקירה אפידמיולוגית.

"החוקרים האפידמיולוגיים קיבלו הודעה שהחל ממחר כל המערך משתנה ויש גם כללים חדשים לגבי מי שלא יעבור חקירה אפידמיולוגית" נאמר בדיווח, ואלו האנשים שיזכו 'לפטור' מחקירה אפידמיולוגית, אנשים ממעמד סוציו אקונומי גבוה, שהם בגילאים 20-40 המשתייכים לחברה החילונית, לא חרדי לא ערבי ולא דתי. אלו לא יעברו חקירה אפידמיולוגית אלא יקבלו קישור בו יזינו מעצמם את פרטי החקירה האפידמיולוגית שיערכו הם לעצמם.

במשרד הבריאות טענו שההסבר להנחיה החדשה נטועה בכך שישנו עומס רב על העובדים במערך האפידמיולוגי ולא ניתן להגיע לכל המאומתים לכן הוחרגו האנשים מהמעמד הסוציו אקונומי הגבוה שאינם חרדים ערבים או דתיים ויסתפקו בקישור.

יו"ר ש"ס דרעי הגיב להנחיה התמוהה: "לאחר בדיקה שערכתי הערב (מוצאי שבת) עם משרד הבריאות לגבי הפרסום שרק חולים חרדים יעברו בדיקות אפידימיולוגית וחילונים לא, נטען בפני במשרד הבריאות כי אין החלטה כזאת. לטענת אנשי המשרד, עד להחלטה אחרת יימשכו החקירות האפידימיולוגית כרגיל בלי שום אבחנה בין המגזרים השונים".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי הגיב לדברים ואמר: "הזוי לחלוטין החלטה שהתקבלה כי למאומתים חילונים בני 20-40 לא יעברו ממחר חקירה אפידמיולוגית. נשמע שסגרו איזה דיל עם הנגיף שיעשה אבחנה בין נדבקים חילונים לנדבקים דתיים וחרדים. כך לא מנצחים את המגיפה. זאת החלטה תמוהה ומוזרה".

גם שר הבריאות יולי אדלשטין עצמו הצטרף להכחשות ומלשכתו נמסר: "שר הבריאות אדלשטיין ומנכ"ל משרדו פרופ' לוי לא מכירים החלטה לבצע אבחנה בין מגזרים בחקירות אפידמיולוגיות. ככל שיש כוונה כזאת היא תובא בפניהם בימים הקרובים והם שיכריעו בעניין. עד להחלטה אחרת החקירות האפידמיולוגית יימשכו כרגיל".

מנגד פורסם כי בניגוד להכחשות ההוראה נשלחה באישור ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות הד"ר שרון אלרועי פרייס, ולאור ההתנגדות החרדית ההחלטה השערורייתית מתעכבת.

גם עיתונאית חדשות 12 מעיין פרתי שחשפה את ההוראה המפלה ממשיכה לטעון כי למרות ההכחשות, החוקרים האפידמיולוגים אכן קיבלו הוראה ברורה בני 20 עד 40, ממעמד סוציו-אקונומי גבוה המשתייכים למגזר הכללי לא יעברו חקירה, בני אותם הגילאים, שאינם חרדים, ערבים או דתיים, שגרים בישובים ממעמד גבוה, לא יצטרכו יותר לעבור חקירה.

"חוקרים רבים מאיימים בהתפטרות, אם משרד הבריאות לא ישנה את ההחלטה", חשפה פרתי.

שרת התפוצות עומר ינקלביץ מסרה: "לא זכור לי שהנגיף מבחין בין חובש כיפה למי שאינו. כשהתחלואה הייתה בשפל במגזר החרדי, לא זכורה לי הוראה שלא לתחקר אותם. החלטה כזו, תרסק את האמון במערכת הבריאות, דווקא בקרב הקהלים שהאמון אצלם במערכת זקוק ממילא לחיזוק.
מצפה לשמוע משר הבריאות אמירה נחרצת בנושא!"

קורונה חרדים משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד