ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התרגשות בקהילה החרדית המפתחת בצפון

כולל ראשון ע"ש הנגיד הרב אברהם וולפסון הוקם בעפולה

הכולל החדש הוקם בקהילה החרדית בשכונת "גבעת המורה" בעפולה. נשיא רשת הכוללים הגר"י אתרוג וראשי הכוללים השתתפו במעמדי פתיחה מרגשים שנערכו בבתיהם של מרנן ורבנן גדולי הדור

כולל ראשון ע"ש הנגיד הרב אברהם וולפסון הוקם בעפולה
מעמד פתיחת כולל 'מגדל עוז' בעפולה צילום: באדיבות המצלם

לשמו ולזכרו: פחות מחודש אחרי שהסתלק במפתיע הנגיד החשוב רבי אברהם וולפסון זצ"ל, בשכונת גבעת המורה שבעפולה, הריכוז החרדי הגדול בעיר, הוקם השבוע כולל חדש לע"נ.

הכולל נפתח ע"י רשת כוללים "מגדל עוז" בראשות הגר"י אתרוג שנענה לקריאת מרנן ורבנן גדולי ישראל לפתוח במקום תורה הזה, שבו התרבו מאוד יושבי ספסלי בית המדרש, כולל נוסף למען האברכים תושבי המקום.

בהתייעצות עם גדולי ישראל, הכולל החדש יקרא "משנת אברהם" ע"ש רבי אברהם וולפסון זצ"ל שהיה ידיד ותומך של רשת הכוללים מגדל עוז.

מעמדי פתיחת הכולל החדש התקיימו אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי שבירך את ראש הכוללים הגר"י אתרוג וכן אצל ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שאמר במעמד המרגש, שפתיחת מקום תורה לאברכים עמלי תורה בעת הזו זה דבר גדול שמביא סייעתא דשמייא מיוחדת.

במעמד הפתיחה אצל הגר"ד לנדו , הוא עמד על הזכות העצומה לפתוח עוד מקום תורה דווקא בעת הלחוצה הזאת כשיש משבר כספי עקב נגיף הקורונה וחיזק את ידי הרב יחזקאל אתרוג שנטל על עצמו את הזכות העול בפתיחת עוד מקום תורה.

במהלך המעמד דיבר הגר"ד לנדו על האהבת התורה והחסד של רבי אברהם וולפסון זצ"ל שהכולל החדש נקרא על שמו, וציין שתמיד היה מתעניין על מקרים ומקומות שצריכים עזרה וסייע בכל דבר שניתן.

ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש דיבר במעמד פתיחה שנערך במעונו על ההכרות העמוקה שלו עם כוללי "מגדל עוז" שלומדים בהם ת"ח חשובים ועד כמה הם מהווים מגדל לצורבים שרוצים להתעלות בתורה. כמו כן דיבר גם על הרב וולפסון זצ"ל עמו הייתה לו ידידות אישית ואמר כי בווודאי שמח על הקמת הכולל החשוב בישיבה של מעלה ויהיה לו בזכות זה עליית נשמה.

הכולל נפתח עם טובי הלומדים מעולם הישיבות בני הקהילה החשובה בעפולה, וגדולי ישראל שיגרו את ברכותיהם ודברי החיזוק שלהם לאברכים תושבי המקום, ובירכו אותם שיהיה זה מקום תורה שיוסיף ויחזק את המקום את הקהילה המתפתחת בו ויהווה ואבן חשובה בבניית מקומות התורה בעיר.

עפולה יחזקאל אתרוג אברהם וולפסון מגדל עוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד