י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סקר משרד הבריאות חושף: הרגלי תזונה שליליים בקרב בני נוער

7.5 מנות ממתקים ליום אוכל בממוצע בן נוער יהודי ישראלי, כך עולה מסקר שנערך על ידי משרד הבריאות. הסקר חושף גם חסר חמור במינרלים ואבות מזון בקרב הצעירים

סקר משרד הבריאות חושף: הרגלי תזונה שליליים בקרב בני נוער



סקר בריאות שערך משרד הבריאות אודות הרגלי האכילה של בני הנוער בשיראל מעלה תמונה מדאיגה לפיה אוכלים בני הנוער בממוצע 7.5 מנות ממתקים ליום.

סקר התזונה בנוער בוצע בשנים שעברו בקרב 6,274 תלמידי כיתות ז' עד י"ב ב-230 בתי ספר ברחבי הארץ, זאת כחלק ממערכת סקרים שהחלה בשנת 2000 במטרה להעריך את הרגלי התזונה של הישראלים בקבוצות גיל שונות. כעבור שנתיים פורסמו ממצאים ראשונים, המצביעים על היקפה הנרחב של תופעת ההשמנה ועודף המשקל בקרב כשליש מהנוער בישראל.

בסקר אובחנה צריכה עודפת של ממתקים: 7.5 מנות ממתקים ומשקאות קלים בממוצע ביום לנער או נערה, 7 במגזר היהודי ועד 9.5 במגזר הערבי. הצריכה היומית של משקאות קלים עמדה על 2.5 כוסות בבנים ו-2 כוסות בבנות.

כמו כן, המתבגרים נמנעים מאכילת ארוחות מסודרות: נמצא כי שליש מהנוער - 31.5%, לא אכלו ארוחת בוקר ביום לפני שנבדקו, שליש - 29.1%, לא אכלו ארוחת ערב ו-15% לא אכלו ארוחת צהריים.

על פי הסקר, מחסור משמעותי אובחן בצריכת המינרלים בגיל הנעורים: רק עד שליש מהנוער - 21.7% מהבנים ו-31% מהבנות, אובחנו עם צריכת סידן בכמות המומלצת (1,300 מ"ג ליום) או מעליה ורק כחמישית מהנוער - 23.2% מהבנים ו-17.9% מהבנות, דיווחו על צריכת אשלגן לפי ההמלצות (4,500 עד 4,700 מ"ג ליום).

"מינרלים הכרחיים לבניית רקמות בגוף, ובייחוד רקמת העצם". מסבירה מנהלת המחלקה לתזונה במחוז דן-פ"ת בשירותי בריאות כללית מריאנה אורבך, "חסר במינרלים עלול למנוע את מיצוי הפוטנציאל של הגעת גופם של מתבגרים למסת עצם מרבית, למבנה תקין של העצם ומיצוי הפוטנציאל בגדילת השלד".



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד