כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

בטיחות אישית בעבודה - להיות ערני בכל שעה

תאונות אישיות בסביבת העבודה יכולות לקרות בעבודה בשטח אבל גם בעבודה משרדית סולידית. לכן כדאי לנקוט בכללי זהירות בכל מקום בו אתם נמצאים. הנה מספר טיפים שיש לשים אליהם לב

בטיחות אישית בעבודה  - להיות ערני בכל שעה
הכי כדאי. לכו לעבוד בחברת החשמל

כמעט בכל מקצוע שקיים ישנם סיכונים במקום העבודה. למשל חשיפה לחומרים רעילים או חומרים כימיים שעלולים לגרום לכוויות, סכנות לאלו המשתמשים בעבודתם בסולם החשופים לנפילה או כלי עבודה חשמליים כגון מסור או מערבל, עבודה באתרים בהם יש סיכון רב כגון אתרי בניה, אתרי פסולת או קידוח והרשימה עוד ארוכה.

אבל לא רק אלו שעובדים בשטח חשופים לסכנות, גם בעבודה משרדית ישנם לצערנו לא מעט תאונות דוגמת סכנת התחשמלות ממכשירים אלקטרוניים, קריסה של מדף עמוס מידי, טריקת דלתות על האצבעות, נפילות ועוד.

בתחום הבטיחות בעבודה ישנם חוקים ותקנות המחייבים את מקומות העבודה ואת המעסיקים והמנהלים. מידע מפורט על חוקים ותקנות בנושא בטיחות בעבודה של בעלי מקצועות שונים ניתן למצוא באתר האינטרנט של המוסד לבטיחות ולגיהות בכתובת: http://www.osh.org.il

יחד עם זאת כל אחד מאיתנו צריך לשמור על עצמו ולנהוג עפ"י כללי זהירות בסיסיים שיכולים למנוע תאונות אישיות בסביבת העבודה. הנה כמה דברים פשוטים שכדאי לשים אליהם לב בעבודה המשרדית כדי למנוע תאונות אישיות:

זהירות מכסאות המשרד. כסאות משרד, בעיקר אלו על גלגלים, כבר גרמו לא אחת לתאונות בעבודה מנפילה וכתוצאה מכך שבירת האגן או הרגל. לכן הקפידו לבדוק טוב טוב לפני כל כסא שאתם מתיישבים עליו שהוא אכן יציב ותקין.

מכשירי חשמל. הזהרו מחיבור מכשירים לשקע החשמל כגון מכונות צילום, מחשב, מדפסת, מאוורר ועוד. ודאו כי השקע תקין ולא עולה ממנו ריח שרוף, שחוט החשמל אינו גלוי ושהתקע שלם. אם יש בקרבכם משטח גומי – חשוב מאוד לעמוד עליו בעת חיבור המכשיר לחשמל.

שימוש בתנורי חימום אישיים. אין ספור תאונות אישיות בתוך המשרד ארעו כתוצאה משימוש בתנורי חימום אישיים. ודאו שאין בקרבת התנור שום דבר עלול להיות דליק כגון ניירת, עץ או בד. ודאו לכבות את המכשיר בכל פעם שאתם יוצאים מהמשרד, אפילו לזמן קצר מאוד.

מעליות. כניסה ויציאה ממעלית עלולה להיות מסוכנת, בעיקר אצל נשים עם נעלי עקב. אל תמהרו לקפוץ פנימה או החוצה. קחו בחשבון שהדלת עלולה להיסגר בכל רגע. חשוב מאוד לוודא שלא עולים במעלית יותר מידי אנשים כפי שמופיע ברישום ושהבדיקה למעלית הינה בתוקף. במידה ולא – דווחו על כך מיידית לאיש האחזקה.

מיחם חשמלי. דאגו להציב את מתקן השתייה החמה רחוק עד כמה שניתן מקצה השולחן למניעת נפילות וכוויות. חשוב מאוד לוודא שהמיחם תמיד מלא במים בזמן הפעולה כדי למנוע את שריפתו.

עבודה נעימה ובטוחה.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח תאונות אישיות כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח תאונות אישיות מחברת מגדל – לחץ כאן
ביטוח תאונות אשיות מגדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד