י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בניגוד לישראל

רכישת חיסון נגד קורונה בגרמניה תויגה כ"כישלון גס"

ממשלת גרמניה נתונה תחת מתקפה הולכת וגוברת מצד מומחים ופוליטיקאים על כך שלא קנתה מספיק מנות של חיסון הנגיף נגד קורונה של חברת פייזר, ולא מסוגלת בשל כך לבצע במהירות את תוכנית החיסונים שלה

רכישת חיסון נגד קורונה בגרמניה תויגה כ"כישלון גס"
חיסון צילום: pixabay

מומחים ופוליטיקאים הטיחו בשבת בממשלת גרמניה כי לא דאגה מספיק לאספקה של חיסונים נגד קורונה במדינה

כמדינה באיחוד האירופי, גרמניה הסתמכה על הרגולטורים האירופאים שיעניקו אישור לחיסון, אך לאיחוד האירופי לקח זמן רב יותר ממדינות כמו בריטניה, ארה"ב וקנדה לקבל החלטה לגבי החיסון של פייזר.

עד כה, רק חיסון של חברת פייזר מותר במדינות החברות באיחוד האירופי, אך האיחוד האירופי הזמין רק 300 מיליון חיסונים במהלך הקיץ, כי תוכנן שיהיו יותר חלופות חיסון של חברות אחרות, אך התכנון כידוע לא התממש, ואירופה נשארה תקועה. על פי הדיווח בגרמניה, בתי אבות עושים הגרלה איזה דיירים לחסן קודם.

פראוק זיפ, נוירולוגית וחברה באקדמיה המייעצת למדעים, הטיחה ביום שבת במחוקקים גרמנים על "חוסר ראיית הנולד שלהם לגבי רכישת חיסונים".

"אני רואה במצב הנוכחי כישלון גס," אמרה לעיתון "Die Welt". "מדוע הם לא הזמינו הרבה יותר מהחיסון במהלך הקיץ רק כדי להיות בטוחים?".

מחברת פייזר נמסר ביום שישי כי הם עושים הכל כדי להגביר את הייצור, לאחר לחץ גדול עליהם למלא את החסר שנגרם בגלל שגיאת האיחוד האירופי.

מנגד, שר הבריאות הגרמני, יינס שפאן שאובחן כחולה קורונה באוקטובר האחרון, דחה את כל ההאשמות נגד הממשלה. "הדברים מתנהלים בדיוק כפי שתוכנן", אמר לתקשורת הגרמנית.

לפי נתוני מכון רוברט קוך - המרכז האפידמיולוגי הלאומי של גרמניה, עד יום שבת בוצעו כ-165,000 חיסונים בגרמניה.

קורונה פייזר גרמניה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד