ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
לא ברור המניע

הרוקח גרם שאזרחים יחוסנו בחיסונים מקולקלים ונעצר

רוקח אמריקני שהשמיד מאות חיסונים של חברת 'מודרנה' נעצר ונחקר | הוא הוציא אותם מהמקרר למשך לילה שלם מכיוון שידע שמעשיו יהפכו אותם לחסרי תועלת. בכך רצה לגרום לאנשים להאמין שחוסנו

הרוקח גרם שאזרחים יחוסנו בחיסונים מקולקלים ונעצר
אבחון לנגיף קורונה במעבדה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

סטיבן ברנדנברג, רוקח במדינת וויסקונסין בארה"ב, שעבד בבית חולים בעיר גראפטון, הוציא במכוון 57 בקבוקונים של חיסון לקורונה תוצרת 'מודרנה' מהמקרר והשאיר אותם בחוץ למשך לילה שלם מתוך ידיעה שהחיסונים יהיו "חסרי תועלת" למי שיקבל אותם.

ה"דיילי מייל" הבריטי מדווח, כי 57 אנשים קיבלו את החיסון מהבקבוקונים שיצאו מכלל שימוש. בית החולים דיווח למשטרה וביום חמישי האחרון נעצר הרוקח. ה-FBI ומינהל המזון והתרופות האמריקני ה-FDA מעורבים בחקירה.

לדברי בית החולים גרפטון, "הרוקח הוציא בכוונה את הבקבוקונים בערב חג המולד בכוונה להשמיד את יעילותם ולגרום לאנשים שקיבלו אותם לחשוב שהם חוסנו כראוי". לאחר מכן הכניס את הבקבוקונים למקרר בבוקר חג המולד, כשהם כבר לא יעילים, אחד העובדים במקום ראה את מעשיו ודיווח לממונים עליו.

נכון לעכשיו, המניע להתנהגות אינו ידוע, ואכיפת החוק מנסה לקבוע מה הביא את ברנדנבורג להתנהגות כזאת. לדברי בית החולים אין ראיות המצביעות על בקבוקים אחרים של חיסון שהיו נתונים לחבלה. אלו שקיבלו את החיסון מהבקבוקונים המקולקלים קיבלו הודעה על כך, אולם על פי בית החולים לא אמורות להיות השפעות שליליות על קבלת חיסונים שהפכו ללא יעילים.

ביום חמישי עצרה המשטרה את ברנדנבורג באשמת 'סכנה מדרגה ראשונה', 'זיוף תרופות מרשם' ו'פגיעה פלילית ברכוש'. שווי החיסונים המושחתים נע סביב 8,000 עד 11,000 דולר.

ד"ר ג'ף בהר, מבית החולים בוויסקונסין אמר ביום חמישי כי האיש לא רק הוציא את הבקבוקונים מהקירור באותו הלילה, אלא גם עשה זאת יום לפני עם עוד בקבוקונים, והחזיר אותם למקרר למחרת בבוקר. אך בפעם השניה מישהו שם לב לכך.

המשטרה והרשויות הפדרליות פתחו בחקירה ביום רביעי לאחר שמערכת הבריאות של ויסקונסין הודיעה כי העובד הודה כי קלקל בכוונה 500 מנות של חיסון נגד קורונה.

רוקח חברת מודרנה חיסון לקורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד