י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
79 ימים לפתיחת הקלפיות

האסטרטג: בנט חזק על המגרש, לא הייתי מספיד אותו

יועץ מפלגת כחול לבן לשעבר, ישראל בכר, התייחס לתוצאות הסקרים: "ראיתי את זה כבר לפני כמה חודשים, הכתובת הייתה על הקיר" וגם, "גדעון סער הוא הכחול לבן החדש" | על בנט: "לא הייתי מספיד אותו, הוא חזק על המגרש" | על חולדאי אמר: "הוא מיתג את עצמו ברור, יש לו זהות ברורה מהנאום הראשון"

האסטרטג: בנט חזק על המגרש, לא הייתי מספיד אותו
נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

על פי סקר 'מעריב' שפורסם ביום שישי, למפלגת כחול לבן שהייתה בבחירות הקודמות צמודה לליכוד, אין כעת מספיק קולות בכדי לעבור את אחוז החסימה במועד הבחירות הרביעי. 

ישראל בכר, אסטרטג שיווקי, בעל חברת 'Bachar Strategy' והיועץ לשעבר של מפלגת כחול לבן, שוחח עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לסקרים לפיהם מפלגת כחול לבן לא עוברת את אחוז החסימה, ולמעשה מסיימת את תפקידה ההיסטורי.

"ברמה האישית כמי שיזם את ההקמה של כחול לבן דאז, נגד דעתם של כל היועצים והפוליטיקאים, זה כואב לראות", אמר בכר אך הודה כי "מבחינה אלקטורלית ראיתי את זה כבר לפני כמה חודשים, הכתובת הייתה על הקיר מאוגוסט. לצערי אתה לא יכול לאבד את ה'בייס' הטבעי שלך וללכת נגד הסנטימנט שלו, בסופו של יום הציבור אומר את שלו. מרגע שכל המערכת הפוליטית הבינה שלא תהיה רוטציה, והתחילה היגררות רבת חודשים בתוך התהליך של 'כן תקציב-לא תקציב', 'כן רוטציה-לא רוטציה', זה שיח שהציבור לא אהב והיה ברור שהוא גם יזוז".

באשר לשאלה לאן ינדדו המנדטים של כחול לבן במערכת הבחירות הנוכחית, השיב ישראל בכר: "זה לא לאן ילכו, הם כבר הלכו. זו הסיבה שהם מקבלים 2.6 אחוז שלא עובר את אחוז החסימה. כחול לבן הצליחה לייצר דופן ימנית של 11 מנדטים, אותם מנדטים של כחול לבן נדדו לגדעון, רובם המוחלט. גדעון מחזיק בסביבות 11 מנדטים של מרכז נוטה ימין שהצביעו כחול לבן, ויש עוד מנדט שנמצא אצל נפתלי. שאר הקולטות הלכו עם יאיר".

כמו כן, הוא הביע את דעתו באשר למצבו הפוליטי של נתניהו כפי שמשתקף בסקרים, וטען: "מבחינת אלקטורלית נתניהו נמצא במצב מצוין בהשוואה לכל השאר, הוא המפלגה הגדולה בפער גדול. מבחינה פוליטית מצבו של נתניהו מורכב. האיש החשוב ביותר כרגע במערכת הפוליטית זה נפתלי בנט. אם הוא יקבל את ההחלטה שהוא לא הולך עם נתניהו לאחר הבחירות אין לנתניהו שום סיכוי להרכיב ממשלה בשום צורה שהיא. זו ההחלטה הכי חשובה שתהיה במערכת הפוליטית. בלעדי נפתלי לא תהיה לנתניהו ממשלה. זה לא משנה כמה מנדטים הוא יקבל, נתניהו צריך כל מנדט של נפתלי כדי להגיע ל-61. הוא על המגרש מאוד חזק, לא הייתי מספיד אותו – ממש לא".

הוא הוסיף ואמר כי "4 מנדטים של הליכוד חונים אצל גדעון ואני מעריך שנתניהו ינסה לקחת אותם בחזרה אליו, יהיה קרב גדול מאוד". לדבריו, באפשרותו של נתניהו להקים את הממשלה, אך הסביר כי: "זו תהיה משימה קשה. יכולה להיות סיטואציה אלקטורלית, ברגע שחונים אצל גדעון 4 מנדטים מהליכוד, אם נתניהו מחזיר 2.5 מנדטים מגדעון לליכוד שהתמונה משתנה. מוקדם כרגע לדעת אם יהיו לו 61 או לא. זה מאוד שברירי". באשר לעתידו הפוליטי של גדעון סער, אמר: "יש כרגע קניבליזם פנימי בתוך המרכז שמאל, יהיה לו קשה לצמוח עוד, הכניסה של חולדאי ומפלגות קטנות אחרות. מאוד לא פשוט לבצע מעברי מנדטים מהימין למפלגה אחרת".

לסיום, הביע את דעתו על התמודדותו של ראש עיריית תל אביב־יפו רון חולדאי בבחירות הקרובות, ואמר: "הדבר הטוב שהוא עשה זה שהוא מיתג את עצמו ברור, במה כן ומה לא, יש לו זהות ברורה מהנאום הראשון. האם יצליח לנוע למספרים דו ספרתיים גבוהים? אני מסופק".

עריכה: עופרי גליכמן, 103fm

ראש הממשלה בנימין נתניהו ישראל בכר ניסים משעל רדיו 103 FM בחירות 2021 מפלגת כחול לבן בחירות לכנסת ה 24 בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד