י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סיכום שבועי

זו המפה הפוליטית על פי ממוצע הסקרים

משלל סקרי השבוע שעבר, עולה בממוצע כי לבנימין נתניהו אין גוש 61 ובעצם אינו מרכיב את הממשלה הבאה. מאידך, המפלגה שהיוותה בשנה שעברה אלטרנטיבה שלטונית לא עוברת את אחוז החסימה בנוסף לתשע נטישות • התוצאות המלאות

זו המפה הפוליטית על פי ממוצע הסקרים
נתניהו וגנץ במליאה בהצבעה על פיזור הכנסת צילום: דוברות הכנסת

השבוע האחרון של 2020 המשיך את גל התנועות והתנודות במערכת הפוליטית: חברי כנסת עברו ממפלגה למפלגה, מפלגות חדשות הוקמו כפטריות אחרי הקורונה - ומפת הגושים קיבלה גבולות גזרה חדשים. כל אחד מאותם שינויים, שזכו להבלטה במהדורות ובמשדרי האקטואליה היומיים שלנו, שינה את תוצאות הסקרים ואת המאזן הפוליטי, והוכיח לנו את מה שחלקנו כבר יודעים: יש עוד הרבה זמן והיתכנות לאין סוף שינויים.

את סיכום הביניים של השבוע הביא ניסים משעל בתוכניתו ב־103fm במסגרת 'סקר הסקרים', המורכב מסיכום תוצאות סקרי השבוע, לרבות סקר 'מעריב' שפורסם ביום שישי, לפיו לראשונה, לכחול לבן המתפוררת אין מספיק קולות בכדי לעבור את אחוז החסימה. מדובר באירוע דרמטי שבו מפלגה, שלפני פחות משנה זכתה לאמון גדול בציבור הישראלי, ושמיוצגת כיום בתפקידים בכירים בממשלה, מסתמנת כמועמדת להכחדה מוחלטת, על כל נבחריה.

נשוב לסקר הסקרים, המביא את ממוצע כלל הסקרים שפורסמו בימים האחרונים. על פי סקר זה, אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היה שומר על כוחו עם 28 מנדטים. אחריו ברשימה - מפלגתו של גדעון סער - תקווה חדשה, שהחלה לאבד מומנטום ומגיעה ל־17 מנדטים. נפתלי בנט ממשיך אף הוא בצלילה בסקרים ומגיע עם ימינה ל־13 מנדטים. בהמשך, יאיר לפיד ויש עתיד עם 12 מנדטים והרשימה המשותפת עם 11.

המצטרפת הטרייה למירוץ, מפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי ואבי ניסנקורן מגיעה לנתוני פתיחה נאים של 8 מנדטים. מספר מנדטים זהה רושמות גם ש"ס ויהדות התורה. בתחתית הרשימה ישראל ביתנו עם 6 מנדטים ומרצ עם 5 - ובסופה - כחול לבן עם 4 מנדטים בלבד.

בניגוד למערכות הבחירות הקודמות, קשה מאוד לנתח את מפת הגושים הכוללת, אך דבר אחד נשמר בה גם אחרי השינויים האחרונים. גוש ימין בראשות נתניהו, גם אם יכלול את ימינה, יגיע על פי הסקר ל־57 מנדטים ולא יוכל להרכיב ממשלה. גם השבוע, איפוא, למפלגות הרבות השואפות להחליף את נתניהו, יש יכולות מגוונות יותר להגיע לרוב בכנסת הבאה - אם רק ישכילו לעבוד בשיתוף פעולה.

עריכה: יניב מורוזובסקי, 103fm

ניסים משעל סקר מנדטים מפלגת כחול לבן אחוז החסימה בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד