י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פיצול סמכויות

סער מציג את הרפורמה במשפט: "נתניהו הזניח במשך 15 שנה"

בחירות 2021: גדעון סער יו"ר תקווה חדשה מציג הבוקר את תכניותיו לרפורמה במערכת המשפט | לדבריו נדרש פיצול בסמכויות היועמ"ש וביקורת אפקטיבית על רשות התביעה | את נתניהו הוא בחר להשמיץ כמי שלא עשה מאומה בנידון לאורך 15 שנים האחרונות

סער מציג את הרפורמה במשפט: "נתניהו הזניח במשך 15 שנה"
גדעון סער במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גדעון סער ממשיך היום (ראשון) בקמפיין הבחירות, ו-79 יום קודם שהישראלים יצעדו לקלפיות, הוא מציג את הרפורמה במערכת המשפט לא לפני שהוא תוקף את ראש הממשלה בטענה שלא פעל בכל שנותיו בכנסת לשנות את המערכת.

סער תקף הבוקר ואמר: "במשך 15 שנות שלטונו הזניח נתניהו את מערכת המשפט ולא ביצע בה אפילו רפורמה אחת", לדבריו, אני עסקתי בזה כל השנים והעברתי חוקים חשובים בנושא. את מערכת המשפט שלנו צריך לתקן אבל לא להרוס".

לגבי היוזמות של נתניהו העוסקות בענייניו המשפטיים אמר יו״ר תקווה חדשה סער, "חקיקה פרסונלית – חוק צרפתי או חוקי חסינות היא גם פסולה וגם מסיטה את תשומת הלב ממה שבאמת צריך לעשות", כאשר
שותפו למפלגה זאב אלקין טען כי זה מה שמנע הקמת ממשלה בסבב השני.

במסגרת הרפורמה שהציג הבוקר סער הוא הציג: חייבים לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה ולהעביר את סמכויות התביעה לפרקליט המדינה. "לא רק בגלל ריכוז הסמכויות הקיצוני. המצב שבו אותו אדם גם מייעץ לראש הממשלה ולשרים בענייני מדיניות וגם מורה על חקירתם והעמדתם לדין הוא לא הגיוני ונגוע בניגוד עניינים מובנה", אמר.

בנוסף, התביעה צריכה להיות עצמאית, אבל כמו על כל רשות, חייבת להיות עליה ביקורת אפקטיבית. צריך לתת שיניים לנציבות תלונות הציבור על הפרקליטות. זה צריך להיות גוף עצמאי, בלתי תלוי, עם סמכויות חקירה ושלהמלצותיו צריך שיהיה תוקף מחייב.

כך גם מינוי שופטים לבית המשפט העליון לא צריך להתנהל בחדרי חדרים. סער מתחייב כי "נעביר את הצעת החוק שלי לשימוע פומבי למועמדים לבית המשפט העליון. מהלכים אלה ונוספים יחזקו את מערכת אכיפת החוק ואת אמון הציבור בה. נציג במהלך מערכת הבחירות תכנית סדורה ושלמה לתיקון מערכת המשפט. יש הרבה מה לעשות, ואנחנו נעשה", אמר.

יועץ משפטי לממשלה גדעון סער זאב אלקין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד