י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הונאת רשת המרפאות

נבחרה בקולות החרדים: התובעת הכללית של ניו יורק לא תשתתף בחקירה

בשבוע שעבר דווח כי רשת מרפאות חרדית הפרוסה ברחבי בברוקלין ונמצאת בבעלות חסידית, עומדת בפני בדיקה פלילית בחשד כי העניקה חיסוני קורונה לאנשים לא מורשים | כעת מתברר כי התובעת הכללית בניו יורק נבחרה בקולות החשודים 

נבחרה בקולות החרדים: התובעת הכללית של ניו יורק לא תשתתף בחקירה
אילוסטרציה צילום: David Cohen/Flash90

התובעת לטיטיה ג'יימס מניו יורק, לא תשתתף בחקירה בנושא רשת המרפאות ParCare, שנמצאת תחת חקירה בחשד להונאות אפשריות הקשורות לחיסון נגד קורונה.

ג'יימס הסירה את עצמה מחקירת המרפאות, הנמצאות בבעלות ג'ארי שלזינגר, עסקן חסידי מוויליאמסבורג - ברוקלין, תומך ותיק שלה שפעל רבות למען בחירתה לתובעת הכללית של ניו יורק.

שלזינגר שפרסם מספר תמונות יחד איתה במספר אירועים בחשבון הפייסבוק שלו במהלך השנים האחרונות, נמצא בימים אלה במוקד סערה לאחר שרשת המרפאות שבבעלותו נתנה חיסון לכאורה לאנשים אשר לא עמדו בקריטריונים לזכאות.

"כדי למנוע אפילו צל של ניגוד עניינים, היועצת המשפטית לממשלה הסירה את עצמה באופן אישי מהעניין הזה", כך נמסר ממשרדה של ג'יימס בהצהרה.

החקירה בעניין נמשכת, והחוקרים מנסים להבין האם יתכן שרשת ParCare קיבלה מנות של חיסון נגד קורונה במרמה והפיצה אותם בצורה רחבה יותר ממה שהנחיות המדינה אפשרו. המרפאה פרסמה מידע לגבי נתינת חיסונים ונתנה לכאורה מאות מנות לציבור הרחב בתקופה שרק עובדי שירותי הבריאות ותושבי בית האבות ועובדי בית בתי החולים היו זכאים לקבל.

שלזינגר פרסם תמונה בטוויטר שם הוא נראה מקבל את החיסון ב-22 בדצמבר, למרות שהוא לא היה בקבוצות שהיו אז זכאים לחיסון. מאוחר יותר הוא מחק את הציוץ.

שני רבנים שכונתיים קיבלו גם הם מנות של חיסון במרפאת ParCare. אחד מהם, הרב הרשל שכטר, אמר כי הם לא היו לוקחים את החיסון אם היו יודעים שזה לא חוקי.

בינתיים, הפעלת החיסונים בניו יורק מתנהלת באטיות, וראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, מאשים את המושל אנדרו קומואו בכך שלא הרחיב את קטגוריות האנשים הזכאים להתחסן. לאחר שפקידי המדינה החלו בחקירת ParCare בשבוע שעבר, הוציא המושל צו שמטיל קנסות של עד מיליון דולר בגין הונאה הקשורה לחיסון.

חרדים ארה"ב חיסון לקורונה הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד