י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תעלומה בש"ס

חיים כהן התפטר מאחורי גבו של דרעי וחזר בו

התפטרות מפתיעה בספרא: הבוקר שיגר יו"ר ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים חיים כהן - חבר המועצה מטעם סיעת ש"ס, את התפטרותו לראה"ע משה ליאון | בסיעה הירושלמית מופתעים מהמהלך ומנסים להבין את הרקע להודעה הפתאומית | לאחר כשעתיים משך כהן בחזרה את התפטרותו 

חיים כהן התפטר מאחורי גבו של דרעי וחזר בו
חיים כהן עם משה ליאון צילום: יעקב כהן

בש"ס הירושלמית והארצית מנסים להבין הבוקר (ראשון) מה הביא את המשנה לראש העיר ומי שעמד בראש ועדת ההקצאות להגיש מכתב התפטרות מתפקידו כיו"ר הוועדה בלי שעדכן את ראשי המפלגה בספרא ובכנסת.

כהן שיגר מכתב לראש העיר משה ליאון בה הודיע כי הוא מתפטר מתפקיד יושב ראש הועדה המייעצת להקצאות תוך שהוא מודה לליאון על שיתוף הפעולה והגיבוי.

בספרא וגם בלשכת יו"ר התנועה אריה דרעי לא יודעים להסביר את הסיבה שהביאה להתפטרותו של כהן, אחרי שהוא ניתק את הטלפון בשעות האחרונות ולא ענה לטלפונים מבכירי המפלגה.

מכתב ההתפטרות

גורמים בש"ס המקומית ציינו כי ההתפטרות נעשתה ללא תיאום עם יו"ר התנועה השר אריה דרעי, שכעת ייאלץ למצוא מחליף לתפקיד מפתח בעיריית ירושלים, תפקיד בכיר בעיקר עבור הציבור החרדי והציבור הספרדי שסבל מאפלייה במשך שנים בהקצאות מבני ציבור.

בין הערכות להתפטרותו עלו תרחישים על זעם שהתעורר בעקבות הקצאה שאושרה דווקא לציבור חסידי בשבוע שעבר, אחרי שמאחורי הקלעים התנהל ויכוח בין אגודת ישראל לבין דגל התורה וש"ס המהווים רוב בקואליציה.

עוד תרחיש עלה כי כהן שואף להתקדם לכנסת, ומתחיל בהליך פוליטי שיביא לשיבוץ ברשימה. כזכור, את התפקיד במועצה הוא קיבל בין היתר לאחר שפרסם כמה טורים נגד השר דרעי ברשת ׳קו עיתונות׳.

לאחר כשעתיים, חיים כהן הודיע כי הוא מושך את התפטרותו, במכתב ששיגר לראש העיר ליאון הוא הודיע כי הוא פועל כך בעקבות שיחה עם יושב ראש ש״ס השר אריה דרעי

את תגובות לשכת השר אריה דרעי ואת תגובתו של חיים כהן שניתק את הטלפונים לא הצלחנו להשיג עד לפרסום הכתבה. לכשתתקבל נפרסמה בעז"ה במלואה.

חיים כהן התפטרות ש"ס עיריית ירושלים ועדת הקצאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד