י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סערה על אחוז החסימה

מיכאלי ניצחה את פרץ בביהמ"ש: יתקיימו פריימריז במפלגת העבודה

סוער במפלגת העבודה: תבוסה ליו"ר עמיר פרץ וניצחון לאופוזיציונרית מירב מיכאלי בבית המשפט, עם ביטול ההחלטה כי לא ייערכו פריימריז במפלגה המתנדנדת באזור אחוז החסימה • מיכאלי בתגובה: לקיים פריימריז למפלגה באופן מיידי

מיכאלי ניצחה את פרץ בביהמ"ש: יתקיימו פריימריז במפלגת העבודה
עמיר פרץ צילום: פלאש 90

מערכת הבחירות בעיצומה, ובעוד במפלגת הליכוד הוחלט אתמול ברוב של 91 נגד 9 לא לקיים פריימריז כבקשת יושב ראש המפלגה ראש הממשלה בנימין נתניהו, במפלגה שהקימה את המדינה מפלגת העבודה הרוחות סערו סביב הנושא.

לפני מספר שבועות העבירו יו"ר המפלגה עמיר פרץ וחבר הכנסת איציק שמולי החלטה שאומרת כי לא ייערכו פריימריז במפלגת העבודה, בכך ניסה פרץ לקבל לידיו את השליטה במפלגה לקראת חיבורים עתידיים, כמו גם הסכמים שיאפשרו לו לממש את ההגעה ליעד שלו: בית הנשיא.

היום (ראשון) נערך דיון בבית המשפט לבקשת חברת הכנסת של המפלגה מירב מיכאלי, ובית המשפט קבע כי תביעתה מוצדקת. את ח"כ מירב מיכאלי ייצגו עוה"ד יוסי אשכנזי ואור דיסקין, ממשרד הרצוג פוקס נאמן.

עם פרסום החלטת בית המשפט אמרה מיכאלי: "בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה שלנו, ביטל את הניסיון של ראש המפלגה לבטל את הפריימריז, והגן על זכותם של חברות וחברי המפלגה לבחור מי ייצגו אותם. עכשיו חובה לקיים פריימריז למפלגה באופן מיידי".

מיכאלי הוסיפה עם הניצחון בבית המשפט, "לפני קצת יותר מחודש עמיר פרץ ואיציק שמולי ניסו לבצע מחטף ולהפוך את מפלגת העבודה לדיקטטורה בלי פריימריז. הם נכשלו. הדמוקרטיה ניצחה, האמת ניצחה, הצדק ניצח, אנחנו ניצחנו".

מיכאלי הוסיפה כי, "זה לא היה קרב פשוט. מול מנגנון משומן, עתיר כח אדם ושליטה מוחלטת במשאבי מפלגת העבודה, השגנו את הצדק שכל כך היה מתבקש להשיג. המאבק הזה הוא מאבק של חברות וחברי מפלגת העבודה, ובעצם של כל מי שאכפת לה או לו שמדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטיה ושהפוליטיקה שלנו תהיה נקייה ואמינה" אמרה מיכאלי והוסיפה "על זה נאבקתי עד היום, ועל זה אמשיך להיאבק. זה הזמן להחזיר את האמת לפוליטיקה".

עוד הודיעה חברת הכנסת מרב מיכאלי לאחר הניצחון בבית המשפט: "לא למחטף, לא לעסקנות. כן לדמוקרטיה, כן לפריימריז בקרב המתפקדות והמתפקדים. אני מודיעה על התמודדותי על תפקיד יו״ר מפלגת העבודה. כי הגיע הזמן להחזיר את ה'אמת' לפוליטיקה."

ממפלגת העבודה נמסר בתגובה: "פסק הדין יילמד ותתקבל החלטה בהמשך".

מפלגת העבודה מירב מיכאלי עמיר פרץ איציק שמולי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד