י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העולם לא מפסיק להתפעל

מירוץ החיסונים: כך משבחים הבריטיים את ישראל

"מערכת הבריאות בישראל טוענת כי שני מיליון אנשים במדינה יקבלו את החיסון עד סוף ינואר, כאשר מיליון מהם כבר קיבלו מנה ראשונה של החיסון", כך מדווח ה'דיילי מייל' הבריטי ומשבח את ישראל

מירוץ החיסונים: כך משבחים הבריטיים את ישראל
חיסונים לקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הבריטים שוב משבחים את ישראל: "ישראל טוענת כי שני מיליון אנשים יקבלו חיסון עם שני המינונים עד סוף ינואר, קצב שראש הממשלה בנימין נתניהו מתגאה בו, הוא המהיר ביותר בעולם". כך בדיווח ב'דיילי מייל' הבריטי על מבצע החיסונים הישראלי שהצליח מעל למשוער.

החל מ-19 בדצמבר, כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את הזריקה הראשונה בישראל, ישראל פתחה במבצע אגרסיבי למתן החיסון של חברת 'פייזר', כאשר על פי הוראת המפתחים, יש לתת את החיסון בשתי זריקות נפרדות בהפרש של שלושה שבועות זה מזה.

ה'דיילי מייל' מצטט את מנכ"ל משרד הבריאות הישראלי, פרופ' חזי לוי, שאמר ביממה האחרונה: "אנו מאיטים את קצב החיסונים של המנה הראשונה, כדי שנוכל לשמור מלאי למנה שנייה לכל אלה שקיבלו זריקה ראשונה", אמר לוי והוסיף כי "עד סוף ינואר נחסן שני מיליון תושבים, רובם זקנים".

בכתבה מציין ה'דיילי מייל' את מדינת ישראל לשבח כי בהשוואה למה שקורה במדינות האחרות בעולם כולל בריטניה, ישראל מנהלת את מערך החיסונים בצורה היעילה והאינטנסיבית ביותר. הסיבה היא הביורוקרטיה הקפדנית והשמרנית הקיימת במדינות אירופה.  

על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אוכלוסיית ישראל עומדת על 9.29 מיליון, כך שמערך החיסון הוא הצלחה ענקית של קופות החולים וכל המעורבים במבצע נתינת חיסונים.

משרד הבריאות דיווח כי 435,866 אנשים בישראל נבדקו ונמצאו עד כה חיוביים לנגיף מאז דווח על המקרה הראשון בפברואר 2020. כמעט 3.400 איש נפטרו לאחר שנבדקו בנגיף הקורונה.

חיסון לקורונה דיילי מייל חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד