י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

על טעויות משלמים: קנס של מיליונים לטויוטה

הממשל האמריקני מתכוון להטיל על חברת טויוטה קנס של 16.4 מיליון דולר • הסיבה: "החברה הסתירה ביודעין פגם מסוכן מהציבור במשך חודשים"

על טעויות משלמים: קנס של מיליונים לטויוטה

על טעויות משלמים. את השיעור הזה עומדת חברת טויוטה העולמית ללמוד ולשלם עליו שכר לימוד יקר במיוחד.

"טויוטה", טוען שר התחבורה האמריקני, "הסתירה ביודעין פגם מסוכן אשר גורם לחלק מדגמיה להאיץ באופן פתאומי" - ולראשונה האשים את יצרנית המכוניות הגדולה בעולם בעבירה.

"יש בידינו הוכחות שטויוטה נכשלה למלא את התחייבויותיה החוקיות", אמר השר בהודעה רשמית. "ועוד גרוע מכך, החברה הסתירה ביודעין פגם מסוכן במשך חודשים מהרשויות בארה"ב ולא פעלה כדי להגן על מיליוני הנהגים ומשפחותיהם".

השר מתכוון להטיל על טויוטה קנס אזרחי בסכום שיא של 16.4 מיליון דולר - קנס המקסימום אותו יכול הממשל בארה"ב להטיל על חברה.

טויוטה הודיעה בתגובה, כי לא קיבלה כל מכתב רשמי מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בארה"ב. "נקטנו צעדים מספר כדי לשפר את התקשורת עם הרגולטורים והלקוחות בנוגע לנושאים בטיחותיים כחלק מהתחייבותנו הכללית לאיכות".

לטויוטה יש שבועיים לקבל או להתנגד באופן רשמי לקנס - אומרת דוברת משרד התחבורה האמריקני. אם טויוטה תתנגד לקנס והצדדים לא יגיעו להסדר, "הפרשה תועבר לבית המשפט".

ההמלצה על הקנס מגיעה כשבוע לאחר שטויוטה דיווחה, כי מכירותיה בארה"ב עלו ב-41% במארס הודות להלוואות ללא ריבית שהעניקה ללקוחות בארה"ב, כדי לעודד מכירותיה, והודות להנחות על ליסינג. העלייה במכירות החברה סימלה כי ייתכן ויצרנית המכוניות היפנית מתאוששת מפרשת ההחזרות של למעלה מ-8.5 מיליון מכוניות למוסכים ברחבי העולם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד