י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מסרב להיכנע

עמיר פרץ נלחם בעור שיניו: יערער על ההחלטה

ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל במפלגת הליכוד ניצחון ברוב של 91 נגד 9 לבקשתו לא לקיים פריימריז. עמיר פרץ מהמפלגה שהקימה את המדינה - העבודה, יכול רק לחלום על ניצחון שכזה • כעת הוא עותר נגד פסיקת בית המשפט שביטל את ביטול הפריימריז

עמיר פרץ נלחם בעור שיניו: יערער על ההחלטה
עמיר פרץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

הרוחות במפלגת העבודה סוערות סביב נושא הפריימריז, בדם יזע ודמעות השיג היושב ראש עמיר פרץ לפני מספר שבועות יחד עם חבר הכנסת איציק שמולי החלטה שאומרת כי לא ייערכו פריימריז במפלגת העבודה, בכך ניסה פרץ לקבל לידיו את השליטה במפלגה לקראת חיבורים עתידיים, כמו גם הסכמים שיאפשרו לו לממש את ההגעה ליעד שלו: בית הנשיא.

היום (ראשון) נערך דיון בבית המשפט לבקשת חברת הכנסת של המפלגה מירב מיכאלי, ובית המשפט קבע כי תביעתה מוצדקת. במפלגת העבודה ביקשו לבחון את פסיקת בית המשפט.
עמיר פרץ יודע היטב כי סיכוייו בפריימריז הם לא גבוהים במיוחד, וזאת לאור התרסקותה הסופית של המפלגה במשמרת שלו, והגעה אל המרוץ לנשיאות שלא מעמדת כח של 'חבר כנסת' מקטינה עוד יותר את האפשרות של סיום הקריירה בתואר נשיא המדינה, תואר שפרץ הצהיר לא אחת כי הוא נכסף אליו.
לאור כך הצהירו במפלגת העבודה הנשלטת עדיין על ידי פרץ כי המפלגה תגיש ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שפסק לטובת מיכאלי. בכך ינסה פרף להשיג מחדש את השליטה במתרחש במערכת הבחירות הקרובה כמו גם ההסכמים והחיבורים העתידיים.

מוקדם יותר עם פרסום החלטת בית המשפט אמרה מיכאלי: "בית המשפט המחוזי קיבל את העתירה שלנו, ביטל את הניסיון של ראש המפלגה לבטל את הפריימריז, והגן על זכותם של חברות וחברי המפלגה לבחור מי ייצגו אותם. עכשיו חובה לקיים פריימריז למפלגה באופן מיידי. זה לא היה קרב פשוט. מול מנגנון משומן, עתיר כח אדם ושליטה מוחלטת במשאבי מפלגת העבודה, השגנו את הצדק שכל כך היה מתבקש להשיג. המאבק הזה הוא מאבק של חברות וחברי מפלגת העבודה, ובעצם של כל מי שאכפת לה או לו שמדינת ישראל תמשיך להיות דמוקרטיה ושהפוליטיקה שלנו תהיה נקייה ואמינה" אמרה מיכאלי והוסיפה "על זה נאבקתי עד היום, ועל זה אמשיך להיאבק. זה הזמן להחזיר את האמת לפוליטיקה".

עוד הודיעה חברת הכנסת מרב מיכאלי לאחר הניצחון בבית המשפט: "לא למחטף, לא לעסקנות. כן לדמוקרטיה, כן לפריימריז בקרב המתפקדות והמתפקדים. אני מודיעה על התמודדותי על תפקיד יו״ר מפלגת העבודה. כי הגיע הזמן להחזיר את ה'אמת' לפוליטיקה."

עמיר פרץ מירב מיכאלי מפלגת העבודה בית משפט פריימריז בעבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד