י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מי יזכה בפרס

אחרי 12 שנים: נעצר המבוקש שהיה מעורב בפיגוע במומבאי

פקיסטן עצרה בשטחה, איש דת מוסלמי קיצוני שהיה מבוקש בארה"ב והוצא על ראשו פרס בסך 10 מיליון דולר, לאחר שנחשד כמעורב בפיגוע הטרור המשולב במומבאי ב-2008 | העצור טוען לחפותו ודוברו מתכוון לערער לבהמ"ש העליון שצידד בעבר לטובתו

אחרי 12 שנים: נעצר המבוקש שהיה מעורב בפיגוע במומבאי
אילוסטרציה צילום: pixabay

פקיסטן עצרה טרוריסט המבוקש בארצות בברית, החשוד במעורבות בפיגוע הנוראי שהתרחש ב-2008 במומבאי שבהודו, בו נרצחו בין הייתר שליחי חב"ד, גבריאל ורבקי הולצברג הי"ד.

העצור הינו, חאפיז סעיד, איש דת קיצוני. כך אמרו גורמים רשמיים בפקיסטן. המעצר הגיע ימים ספורים לפני נסיעתו של ראש הממשלה הפקיסטני אימראן חאן לוושינגטון הבירה.

חאפיז סעיד נלקח למעצר במחוז פנג'אב בעת שנסע מהעיר לאהור המזרחית לעיר גוג'רנוואלה, סעיד הקים את קבוצת Lashkar-e-Taiba (לאשקאר א-טייבה) שהואשמה בשרשרת ההתקפות במומבאי שבהודו, שהביאו למותם של 166 בני אדם. ארגוני הצדקה שלו, ג'מעת-אוד-דאווה ופלאח-אי-אינסאניאט, הם ארגונים מוסנפים לארגון הטרור אשקר-אי-טייבה.

ארצות הברית הציעה פרס בסך 10 מיליון דולר למי שיביא למעצרו של סעיד, וושינגטון הגבירה לאחרונה את הלחץ על איסלאמאבאד לעצור את האיש וללחוץ על ארגוני הטרור.

פקיסטן לא אכזבה והביאה למעלה מ-12 תיקים נגד סעיד וכמה ממקורביו, והאשימה אותם במימון קבוצות מיליטנטיות באמצעות ארגוני צדקה, דבר שהוביל למעצרם ביום רביעי האחרון.

"לאחר חיפוש של עשר שנים, מה שמכונה המוח של פיגועי הטרור במומביי נעצר בפקיסטן", צייץ נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והוסיף כי "הופעל לחץ גדול בשנתיים האחרונות למצוא אותו".

דוברו של סעיד, נאדים עוואן, גינה את המעצר ואמר כי איש הדת התנתק מארגון לאשקר-אי-טייבה בשנת 2001 ומאז לא היה לו קשר עם הארגון שהוצא מחוץ לחוק בפקיסטן בשנת 2002. הדובר אמר עוד כי בכוונתו לערער לביהמ"ש העליון על מעצרו של סעיד.

שני ארגוני הצדקה של סעיד נאסרו בפברואר 2020 והממשלה הקפיאה את נכסיהם בהתאם לבקשת האו"ם. אולם בית המשפט העליון של פקיסטן התיר להם בספטמבר האחרון לחדש את פעולותיהם, אך לאחר כמה שבועות השופטים חזרו בהם והשיבו את האיסור עליהם לפעול במסגרת תוכנית פעולה ממשלתית נגד טרור והקצנה דתית.

יצוין כי חאמיז היה נתון במעצר בית בעבר, אך בסופו של דבר תמיד הצליח להשתחרר. בחודשים האחרונים השתלטה הממשלה על בתי ספר, מסגדים, ומוסדות שונים וכל הנכסים הקשורים לעמותות של סעיד והקפיאה את נכסיהם.

אסון מומבאי גבי ורבקי הולצברג פיגוע טרור מעצר מבוקש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד