י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
החיסונים עדיין לא הגיעו

הקורונה באיראן: הקהילה היהודית איבדה 30 מאנשיה

בעוד באיראן ממתינים לחיסון מבחוץ, לצד המשך פיתוח חיסון משלה, נגיף הקורונה ממשיך להכות במדינה ועד כה נימנו כ-30 קורבנות מקרב הקהילה היהודית המקומית שעודנה מתנהלת בשלט רחוק 

הקורונה באיראן: הקהילה היהודית איבדה 30 מאנשיה
הקהילה היהודית באיראן צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית באיראן מתמודדת עם נגיף הקורונה בצורה קשה, כאשר אחוז הנדבקים והמתים גבוה יחסית, מתוך 10,000 יהודים, בסביבות 30 מהם נפטרו מהנגיף.

כמעט כל בתי הכנסת באיראן סגורים, המעטים שפתוחים מוודאים שכללי הריחוק החברתי נשמרים, בתי הספר כולם סגורים והלמידה מתנהלת רק מרחוק, איראן עדיין לא החלה לחסן את אזרחיה מאחר והחיסונים שהיא הזמינה עדיין לא הגיעו, במקביל היא מפתחת בעצמה חיסון נגד הנגיף בשיתוף עם ממשלת קובה. המדינות עדיין נמצאות בשלבים הראשונים של הפיתוח.

בתחילת הגל השלישי בתי החולים באיראן היו מלאים עם כ-3,000 איש שאושפזו מדי יום ומספר המתים הגיע ל-500 ביממה. בימים האחרונים המצב באיראן נרגע מעט ומנין התמותה עומד כ-100 מתים ביממה, מתוך אוכלוסייה של 80 מיליון אזרחים.

איראן לא הצליחה בינתיים להביא לאזרחיה חיסונים מחברות בחו"ל, שכן יש לה בעיות עם העברת כספים עקב הסנקציות שחלות עליה, אולם ארה"ב בצעד הומניטרי אישרה העברת כספים למטרת רכישת חיסונים והאיראנים מקווים לקבל 15 מיליון מנות כבר בשלב הראשון.

יהודים באיראן קורונה באיראן חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד