כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

ארה"ב דורשת: להקפיא הבניה בירושלים לארבעה חודשים

מקורות מדיניים: ארה"ב דורשת מישראל להקפיא הבניה גם בשכונות היהודיות במזרח וצפון ירושלים לארבעה חודשים, בתמורה ללחץ על אבו מאזן לפתוח בשיחות ישירות

רמת שלמה: הבניה תוקפא? צילום: יעקב נחומי
רמת שלמה: הבניה תוקפא? צילום: יעקב נחומי

רשימת הדרישות שדרשה ארה"ב מישראל, במהלך הביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארה"ב, כתנאי ליישוב המשבר בין המדינות, הולכת ונחשפת.

ארה"ב דורשת מישראל להקפיא את הבנייה בכל מזרח ירושלים לארבעה חודשים, ובתמורה ילחץ אובמה על נשיא הרשות אבו מאזן, לקיים שיחות במודל ישיר, ולא שיחות עקיפות על פי ההסכמה אליה כבר הגיעו עימו האמריקאים.

מקורות מדיניים בירושלים מסרו לעיתון 'הארץ', כי הממשל דורש מישראל הקפאה מוחלטת של הבנייה גם בשכונות יהודיות במזרח וצפון העיר, כמו נווה יעקב, הגבעה הצרפתית ורמת שלמה. משך ההקפאה יהיה ארבעה חודשים, משך הזמן שאותו הקצתה הליגה הערבית לטובת ניהול "שיחות הקירבה" בין הרשות הפלסטינית וישראל.

הממשל מעוניין לנצל את המשבר עם ישראל כדי לשנות את תנאי הפתיחה של המו"מ בין ישראל לרשות, כך שבמקום שיחות עקיפות יקיימו הצדדים שיחות ישירות. אבו מאזן סירב בעקביות לקיים שיחות כאלה עם ישראל כל עוד זו לא הקפיאה לחלוטין את הבנייה במזרח ירושלים. האמריקאים סבורים כי אם נתניהו יסכים להקפיא את הבנייה לארבעה חודשים, ניתן יהיה לקיים שיחות ישירות.

בימים האחרונים מנסים בדרגים הבכירים של הממשל, להנמיך את גובה הלהבות מול ישראל, כשלאחר ההבהרה כי לא צפויה שום הסלמה ביחסים וכי ארה"ב תטיל ווטו על כל החלטה המגנה את ישראל באו"ם, התייחס גם דובר הבית הלבן לנושא וביטל את השמועות לפיהן חווה נתניהו השפלה בפגישתו עם הנשיא אובמה.

הנשיא אובמה עצמו התייחס בראיון לרשת MSNBC לנושא ואמר כי "אני סבור שנתניהו מבין שעליו לעשות צעדים אמיצים". הממשל אף הודיע כי שליחו המיוחד של אובמה, ג'ורג' מיטשל, צפוי לשוב לישראל אחרי הפסח.

דובר הבית הלבן, רוברט גיבס, אמר אתמול בעניין ירושלים כי "עמדת ממשל אובמה בנושא ירושלים, כמו עמדת הממשלים הקודמים, היא שהסוגיה צריכה לעלות בדיונים על הסכם הקבע. על הצדדים לבנות את האמון והביטחון הדרושים כדי להגיע לשיחות אלה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד