ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התחלואה מזנקת

שיא באחוז הבדיקות החיוביות; אדלשטיין: מפסידים מול המוטציה

בצל מבצע החיסונים הנרחב, הודיע השר אדלשטיין כי למעלה מ-1.2 מיליון חיסונים כבר ניתנו בישראל | לדבריו, העלייה החדה בתחלואה מלמדת כי הניצחון במרוץ החיסונים לא בהכרח משליך על הניצחון בקרב מול המוטציה | למעלה מ-5,130 נדבקים חדשים אובחנו במהלך היממה האחרונה

שיא באחוז הבדיקות החיוביות; אדלשטיין: מפסידים מול המוטציה
מתחם בדיקות קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

5,135 חולי קורונה נוספים אובחנו בישראל במהלך היממה האחרונה, בכך עולה מספר מספר החולים מתחילת ההתפרצות הנגיף בארץ ל-441,542, כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שני). על פי הנתונים, אמש בוצעו 79,395 בדיקות לחשודים כחולי קורונה.

מספר החולים הפעילים עומד נכון להבוקר על 49,643. מספר המונשמים ממשיך לעלות ועומד כעת על 201 חולים הזקוקים למכונת הנשמה מתוך 731 חולים במצב קשה המאושפזים בבתי החולים. מספר הנפטרים עולה אף הוא ועומד כעת על 3,416.

שיעור התוצאות החיוביות מסך הבדיקות הכולל, עומד הבוקר על 6.6%, מספר שיא מאז תחילת הסגר השני בחודש אוקטובר.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין מסר: "1,224,000 מתחסנים. אנחנו מנצחים במירוץ החיסונים אבל לצערי מפסידים בקרב מול המוטציה. העלייה בתחלואה צריכה להדאיג כל נבחר ציבור שצריך לזכור שהמחויבות הראשונה שלו היא בריאות הציבור".

כזכור, לפי הודעת משרד הבריאות אמש, שבעה מהנדבקים התגלו כחולים במוטצית הנגיף שהתגלתה בבריטניה, ככל הידוע בשלב זה, אף אחד מהנדבקים במוטציה לא שב מחו''ל, וככל הנראה נדבקו בישראל. עד כה התגלו בישראל 30 מקרים של המוטציה, רק שישה מתוכם היו כאלו שידוע כי נדבקו מחוץ לישראל.

מפת החיסונים

מחר יתכנס ככל הנראה קבינט הקורונה כדי לדון בהידוק המגבלות, שהוטלו על הציבור לפני שבוע במסגרת הסגר השלישי. ראש הממשלה בנימין נתניהו מצדד בסגר הדוק למשך שבוע עד 10 ימים, בעוד יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ מתנגד לסגירת בתי הספר. בכמה רשויות מקומיות החליטו ראשי היישובים לסגור באופן עצמאי חלקים ממערכת החינוך מחשש להדבקה נרחבת.

קורונה משרד הבריאות חיסון לקורונה יולי אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד