י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"החרדים נפגעו קשות"

ה'ניו יורק טיימס' מצטט את הרב זילברשטיין

העיתון המשפיע והמפורסם ה'ניו יורק טיימס' מפרסם סקירה על מצב התחלואה במגזר החרדי ועל מבצע החיסונים הגדול | העיתון מספר על החששות שהתבדו ועל הפסק שנתן הרב זילברשטיין לאחר התייעצות עם רופא

ה'ניו יורק טיימס' מצטט את הרב זילברשטיין
הגאון רבי יצחק זילברשטיין צילום: שוקי לרר

ה'ניו יורק טיימס' בסקירה על מצב הקורונה בישראל מציין כי "הקהילה החרדית בישראל נפגעה קשות במיוחד בגלל המגיפה, נתפסה כאוכלוסייה שעשויה להתנגד לחיסונים. אך נראה כי החששות הראשוניים האלה התפוגגו".

ה'ניו יורק טיימס' אחד העיתונים המשפיעים והגדולים בעולם מציין כי הרב יצחק זילברשטיין רבה של רמת אלחנן, בני ברק "רב מוביל בפסיקת הלכה, הוציא פסק דין ציבורי לאחר שהתייעץ עם פרופסור באליסר, ואמר כי כל הסכנות הנובעות מהחיסון זניחות בהשוואה לסכנות הנגיף עצמו, כמה דמויות חשובות בקהילה תועדו כשהן מקבלות את החיסון".

ה'טיימס' מציין כי "מערכת הבריאות הקהילתית המבוססת באופן דיגיטלי, כך שכל האזרחים על פי החוק חייבים להירשם לאחת מארבע קופות החולים במדינה".

כזכור שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר בראיון ביום שישי כי ישראל נכנסה למשא ומתן עם יצרני החיסון. וכי "החברות מעוניינות לספק לישראל חיסון בגלל המוניטין של קופות החולים שלה כיעילות ואיסוף נתונים מהימנים".

ה'טיימס' מציין כי גורמים רשמיים בישראל לא פרסמו את המספר המדויק של מנות החיסון שקיבלו עד כה, או כמה שילמו עבורן, ואמרו כי ההסכמים חסויים. "אבל אם יתברר שישראל שילמה יתר על המידה בהשוואה למדינות אחרות", אמר אדלשטיין, "העלות עדיין תהיה שווה את זה אפילו לפתוח מחדש את כלכלת ישראל שבוע קודם ממה שמה שתוכנן".

חיסון לקורונה הגר''י זילברשטיין ניו יורק טיימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד