י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
האופוזיציה תוקפת

החיסונים בצרפת: פחות מ-400 איש התחסנו

צרפת: רק 352 אנשים בצרפת קיבלו עד כה חיסון נגד קורונה המהווים סך 0.0005 אחוז מכלל האוכלוסייה | על פי סקר שנערך, רק כ-40% מהצרפתים אמרו שהם מוכנים להתחסן נגד נגיף הקורונה.

החיסונים בצרפת: פחות מ-400 איש התחסנו
פריז ריקה מאדם בגלל מגיפת הקורונה צילום: מרדכי לובצקי

נכון לאתמול (ראשון) רק 352 אנשים חוסנו בצרפת עד כה, כך עולה מנתונים שמסרה המדינה, אחרי שהחיסון של חברת פייזר אושר לשימוש בכל מדינות האיחוד האירופי כבר ב-21 בדצמבר.

סוכנות התרופות האירופית אישרה את החיסון לתושבי האיחוד האירופי לאחר שהופצה בבריטניה ובארה"ב, האיחוד האירופי הזמין 300 מיליון מנות רק מחברת פייזר, וזה לא מספיק לאוכלוסיית האיחוד האירופי המונה 446 מיליון איש.

עגור שאהין, ראש חברת הביוטכנולוגיה הגרמנית, אמר ל"דר שפיגל" כי "תהליך ההזמנות באירופה לא עבר מהר וחלק כמו במדינות אחרות". מערכת ההפצה ספגה ביקורת מכיוון שהביקוש עצום, אך הכמות מוגבלת, כלומר נתינת חיסונים ברחבי האיחוד האירופי עשויה להימשך זמן רב מהצפוי.

צרפת החלה לנהל את החיסונים ביום ראשון, 27 בדצמבר, אישה בת 78 בשם מאוריקט הפכה לאדם הראשון שחוסן נגד קורונה במדינה. אולם מאז החלה חלוקת החיסון, רק כמה מאות אנשים חוסנו, כך על פי נתונים שפרסם משרד הבריאות הצרפתי.

התהליך איטי, המשמעות היא ש-0.0005 אחוז מהאוכלוסייה התחסנו עד כה, מה שהופך את צרפת לאחת המדינות האיטיות ביותר בעולם מבחינת חלוקת החיסונים, והאופוזיציה תקפה את התנהלות הממשלה בנושא.

ממשלת צרפת הודיעה כי היא מכוונת לחסן בינואר מיליון קשישים ואנשים שנמצאים בסיכון, הדבר ידרוש יותר מ-31,200 חיסונים מדי יום. על פי סקר שנערך לאחרונה, רק כ-40% מהצרפתים אמרו שהם מוכנים להתחסן נגד נגיף הקורונה.

חיסון לקורונה צרפת האיחוד האירופי חברת פייזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד