י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כלכלה נבונה

התנהלות פיננסית נכונה ב-2021: איך תעשו את זה?

האתגרים הכלכליים בשנת 2021 הם רבים, קודם כל התגברות על נזקי הקורונה ועם זאת לשמור על הפעילות הכלכלית השוטפת של הבית, רכישת מזון ומוצרים חיוניים, עמידה בתשלום המשכנתא, פנסיה, ביטוחים, החזרי מס ועוד • התנהלות כלכלית נכונה תאפשר לכם לחסוך כסף לסגירת הלוואות, להשיג עצמאות כלכלית לטווח הארוך בלי להיות תלוי בבנק או בגורמים אחרים

התנהלות פיננסית נכונה ב-2021: איך תעשו את זה?
חישוב הוצאות צילום: freepik

גם אם נשים לרגע בצד את הקורונה, נראה עסקים רבים שמגלגלים מדי חודש כספים, חובות לבנקים, פיגורי משכנתאות, ומעגל אינסופי, למרות שנקודת הפתיחה - הרווח שלהם לא נמוך.

ואם נוסיף חטא על פשע, כלומר נוסיף את הקורונה לכל הבלגן הזה רק נרצה לברוח מהארץ מרוב פחד מהמצב הכלכלי שישרור כאן לאחר משבר הקורונה, הבעיה היא (או מה שימנע את הבריחה...) שכל העולם ניצב בפני אותה בעיה, התנהלות כלכלית לא נכונה היא לא צרה ישראלית, היא צרה כלל מערבית.

ובכל זאת יש הרבה מה לעשות בעניין, התנהלות כלכלית זהירה תשמור על הכלכלה שלכם יציבה ואולי אף יותר חזקה. הבאנו כמה טיפים כלליים ביותר, נקודות למחשבה לשיפור ההתנהלות הכלכלית. אם תרצו שיפור עמוק ויסודי יותר שיישמר לאורך זמן מומלץ להתייעץ עם יועץ עסקי או להשתתף בסדנא לניהול העסק.

יועץ עסקי תפקידו ללוות את כלל הפעילויות בעסק. עליו להיות בעל השכלה בתחומי העסקים והניהול, עם התמחויות בתחומי המימון, שיווק, לוגיסטיקה, הבראת עסקים וחברות ועוד.

פנייה אל יועץ עסקי היא חשובה ונכונה בכל שלב ולא רק כשיש בעיות. מי שעובד באופן שוטף עם יועץ עסקי המלווה אותו יכול להמנע מבעיות כלכליות של העסק, זה חשוב כמובן בשלב הקמת העסק וחשוב לפחות אחת לשנה.

כלכה נכונה מתחילה בחישוב נכון

העצה הראשונה היא לערוך רישום מדויק של ההוצאות וההכנסות, באמצעות רואה חשבון מקצועי ומוכר ובהתאם להיותכם עסק, חברה וכדומה.

רואה החשבון שלכם הוא זה שעושה את החישוב השנתי ורואה את ההוצאות וההכנסות, אבל אל תשכחו שאתם חלק מזה ואתם צריכים להיות פעילים ולעקוב אחר התזרים שלכם.

כדאי להתייעץ עם יועץ עסקי, שנותן כיוון כללי ופתרונות לטווח ארוך עבור העסק. היועץ העסקי בוחן את כל הנקודות הרלוונטיות לעסק: דוח רווח והפסד, דוח תזרים המזומנים, בדיקת ההלוואות הקיימות בעסק, נושא הגבייה מלקוחות, הוצאות ייצור ותפעול, תמחור מוצרים ועוזר לבנות מודל מסודר וארוך טווח.

אבל בסופו של דבר אתם מנהלים את נושא ההוצאות של העסק, צריכים לחשוב מה נכון ומה לא ויודעים מה נכנס לחשבון הבנק שלכם ומה יוצא משם.

איך מקצצים בהוצאות?

קיצוץ בהוצאות מיותרות מתאפשר על ידי קביעת סדרי עדיפות וקביעת רמת החיים הרצויה בהתאם לצרכי העסק. נושא של התייעלות בתחום כוח אדם, הקטנת ההוצאות של בית העסק והמנעות מרכישות גדולות והוצאות מיותרות או חדשות.

כמה טיפים לעסקים להגדלת הכנסות

כדאי לשקול כיווני התפתחות של העסק, התמקדות במוצרים שהם בעלי רווח  גבוה יותר ועם בלאי נמוך. השקעה בתחומים הרווחיים יותר.

כדאי לחשוב על פרסום נכון וממוקד על מנת לפנות לקהל רלוונטי. אמנם זו הוצאה, אבל היא יכולה להגדיל את המכירות בצורה משמעותית.

וכמובן שרצוי להתייעץ עם בעלי מקצוע רלוונטיים כמו יועצים עסקיים, יועצי מס וכל מי שיכול לבחון את ההכנסות וההוצאות של בית העסק לאורך זמן ובמקביל לנסות לייעל את דרך העבודה ואת התזרים החודשי.

במשק של ימינו קיימת הרבה אי ודאות, ולכן פנייה אל יועץ עסקי היא חיונית לשימור הצלחת העסק, להוציא אותו ממשברים, ליצור אסטרטגיה נכונה, ולבנות את הבסיס להתנהלות כלכלית עתידית.

מה התועלות הנוספות של התנהלות כלכלית נכונה?

התנהלות כלכלית נכונה תאפשר לכם לחסוך כסף לסגירת הלוואות, להשיג עצמאות כלכלית לטווח הארוך בלי להיות תלוי בבנק או בגורמים אחרים. ומצד שני זכרו! התנהלות כלכלית לא נכונה מצריכה פעולות אקטיביות מהירות כי כל יום שעובר רק מחמיר את המצב.

האתגרים הכלכליים בשנת 2021 הם רבים, קודם כל התגברות על נזקי הקורונה ועם זאת לשמור על הפעילות הכלכלית השוטפת של הבית, רכישת מזון ומוצרים חיוניים, עמידה בתשלום המשכנתא, פנסיה, ביטוחים, החזרי מס ועוד.  

*אתר אקספרט מטרתו לעזור לעסק הקטן לקבל החלטה טובה יותר: מרכזים עבור העסק את הספקים הטובים ביותר, עוזרים בהשוואה והתאמת הספק בדיוק לדרישות העסק ולא פחות חשוב – עוזרים לעסק לתקשר עם הספק בצורה מהירה וחלקה. עבודה עם ספקים טובים ומתאימים – יכולה לשפר לעסק הקטן את השורה התחתונה.

באתר כרגע כ-27 תחומי עיסוק מובילים כגון: חשבוניות, בניית אתרים, הלוואות, הפקת אירועים, שיווק דיגיטלי, תיווך מסחרי ועוד ועוד. באתר רשומים למעלה מ300 ספקים והאתר נמצא כרגע בתחילת הדרך (הושק בינואר 2021)

איתנות פיננסית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד