י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ניקיון איכותי

4 טיפים לבחירת שואב האבק שלך

עברו הימים שבהם שואבי האבק היו מוצר מותרות בלבד לאנשים אמידים. היום, בשל העובדה שיש הרבה מאד דגמים וגם תחרות לא קטנה בין היצרנים - הלקוחות מרוויחים, ובהשקעה כספית לא גבוהה מידי, הם יכולים ליהנות משואב אבק איכותי שישרת אותם למשך שנים. עם זאת, בגלל שיש היום הרבה מאד סוגים של דגמים, תכונות ואפשרויות, קל גם ללכת לאיבוד בסבך השואבים. לכן, חיברנו עבורכם מדריך שיסביר על שלל התכונות של שואבי האבק, כדי שתוכלו לבחור בדגם שיתאים לכם וישרת אתכם בצורה הטובה ביותר

4 טיפים לבחירת שואב האבק שלך
שואב אבק צילום: פיקסביי

האם כדאי לבחור בשואב עומד?

ההחלטה הראשונה שאתם צריכים לקבל היא בנוגע לשיטת העבודה עם שואב האבק. סוג אחד הוא שואב אבק עומד. זהו השואב שמיכל האיסוף שלו מחובר לגוף השאיבה עצמו, ובעת פעולתו אתם הולכים עם כולו ברחבי הבית. בעבר השואבים הללו היו קצת יותר מוגבלים, אך מאז שהם החלו לעבוד עם סוללות ליתיום שמאפשרות איתם עבודה אלחוטית, הם נוחים יותר. אלו שואבים כבדים יחסית, אך עוצמת השאיבה שלהם בד"כ חזקה מאד. קחו בחשבון שיש כיום שואבים מאד קלי משקל, שעוצמת השאיבה שלהם חלשה יותר, אך הם ניידים מאוד ומגיעים גם לפינות קטנות, בעוד השואבים הכבדים מהם חזקים יותר, אך מעט מסורבלים. בכל מקרה, השואב העומד הוא ההעדפה של לא מעט ישראלים כיום, בוודאי כשמדובר במשפחות ובתים עם בעלי חיים.

ולמי יתאים שואב הנגרר?

הסוג השני הוא השואב הנגרר. מדובר בשואב שבו בעצם יש הפרדה בין המיכל שבו נאספת הפסולת, לבין השואב עצמו אשר מחובר עם צינור למיכל האיסוף. היתרון הגדול בשואב הנגרר הוא בגמישות ובניידות שלו שהינן נוחות יותר. בגלל שהוא נגרר, אתם צריכים פחות להתעסק עם המשקל של השואב, ועם הצינור קל יותר להגיע לכל מיני פינות בבית, לנקות מתחת לשולחנות, וכיו"ב. עם זאת, כאן יש משקל משמעותי לעוצמת השאיבה דרך הצינור. לכן, אם אתם מעדיפים את השואב הנגרר, ודאו שעוצמת השאיבה שלו תספק אתכם ואת הצרכים שלכם.

חובט, ציקלוני ועוד כמה הגדרות

בנוסף להתלבטות בין השואב העומד או הנגרר, יש עוד כמה תכונות שכדאי לשים לב אליהן. לפעמים אתם נתקלים במונח שואב אבק חובט, ולא ברור לכם במה מדובר. זוהי תכונה שקיימת אך ורק בשואבים העומדים, ולא פעם היא חיונית מאוד. החביטה המדוברת מתרחשת בעצם תוך כדי פעולת היניקה של השואב. השואב מבצע מעין פעולה הטחה בשטיח, וכך מנער מתוכו את האבק, ולאחר מכן שואב אותו. כך הוא שומר על המשטח נקי יותר. תכונה אחרת שאפשר למצוא בשואבים היא השאיבה הציקלונית. מה ההבדל בינה לבין שאיבה רגילה? בשאיבה רגילה פשוט מאוד - הכל נבלע פנימה. בשאיבה ציקלונית לעומת זאת, חלקיקי הלכלוך הכבדים יותר נצמדים לדפנות של השואב. הרעיון בשיטת השאיבה הזו היא שהפילטר נשאר נקי יותר, וחיי המדף של השואב שלכם יהיו ארוכים יותר.

ומה עם השואב הרובוטי?

לסיום, רק נזכיר שיש סוג נוסף כיום במשפחת שואבי האבק, וזהו השואב הרובוטי. השואב הרובוטי שהוא בדרך כלל בעל צורה עגולה, פועל ללא התערבות אנושית. אתם רק לוחצים על כפתור, בין אם זה שממוקם עליו, ובין אם אתם שולטים עליו מאפליקציה בפלאפון שלכם - והוא מתחיל לעבוד. היתרון הוא כמובן בנוחות ובאפשרות לנקות גם כשאתם לא בבית. עם זאת, עוצמת השאיבה של השואב הרובוטי היא חלשה יותר מאלו של השואבים הידניים, ולכן אפשר להסתכל עליו יותר בתור מוצר משלים, או כזה שמתאים לדירות קטנות.

שואבי אבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד