י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נוהרים לרשימות

זועבי בדרך לליכוד: המשותפת לא מייצגת אותי

שמו של נאיל זועבי מתנגד ידוע של הרשימה הערבית המשותפת עלה לאחרונה כמועמד לשריון במפלגת הליכוד תחת ה'טיקט' המועמד הערבי • הבוקר בראיון ברדיו 103 הצהיר: "אי אפשר להשאיר את המגזר הערבי תחת החסות של המפלגה"

זועבי בדרך לליכוד: המשותפת לא מייצגת אותי
עוגה שהכינו תומכי 'הליכוד' צילום: הדס פרוש, פלאש 90

זה לא סוד שראש הממשלה בנימין נתניהו הניח את כל כובד משקלו בפתיחת המרוץ לכנסת הבאה בקרב הציבור הערבי, שם הוא מקווה לקבל 2-3 מנדטים. לצורך כך הוא נלחם על רשימת שריונים ברשימת הליכוד, לפחות אחד מהשריונים יוקדש למועמד מהמגזר הערבי.

בימים האחרונים עלה שמו של נאיל זועבי, לשעבר מנהל בית ספר בטמרה, כמועמד לשריון של נתניהו ברשימת הליכוד, הבוקר (שני) התראיין זועבי לתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ברדיו 103, ולא הכחיש את הפרסומים.

בראשית דבריו סרב זועבי להשיב לשאלה למי הצביע בבחירות הקודמות "אני חושב שגולת הכותרת היא לא נאיל זועבי אלא הדבר הטוב והיפה שקורה, שכבר נפל האסימון, שכבוד ראש הממשלה, ואני מאמין שהוא מתכוון לזה, רוצה לשריין מישהו ערבי. אם זה זועבי או לא, זה צעד היסטורי שהממשלה מושיטה יד למגזר הערבי, רק הממשלה יש בכוחה לחזק ולמנף את המגזר הערבי ולהביא אותו למחוזות שלא היה בהם אף פעם. אני חושב שהשאלה למי אני הצבעתי זו שאלה לא רלוונטית".

"קלישאות וסיסמאות לא הצליחו לעבוד עליי, פוליטיקאי גם כן יכולים להגיד נוהרים לקלפיות, ועכשיו אנחנו אומרים את זה בכיוון האחר. ראש הממשלה בעצמו התנצל על זה, אני לא חושב שזה דבר שצריך לעשות ממנו יותר", אמר זועבי בהתייחסות לאמירה 'הערבים נוהרים לקלפיות'. 

זועבי סרב לאשר האם שוחח בנושא עם נתניהו ואמר על המשותף בינו לליכוד "המשותף הוא שאני רואה שרק מפלגת שלטון שיש בכוחה לקחת את המגזר מבועת הדם בה הוא שוחה, מהאלימות, להוציא את המגזר מהמנהיגות שלו, שמדברת על כל העולם ואשתו ולא מדבר על ערביי ישראל, זה המשותף. כל העולם הערבי מצליח לעשות שלום עם מדינת ישראל ודווקא הערבים אזרחי המדינה לא מצליחים, זה לדעתי צעד היסטורי, שלא היה כמוהו החיבור הזה בין המגזר. אני בכלל לא רואה בזה ציניות, אני רואה בזה דבר ישראלי".

נאיל זועבי\\צילום: מתוך הפייסבוק

עוד הוסיף "היו שיחות עם הליכוד ועם מפלגות אחרות, גולת הכותרת היא לא נאיל זועבי, אנחנו עובדים כמה שיותר כדי שהמפלגות היהודיות הציונית יהיו במגזר הערבי ויצליחו למשוך את המגזר הערבי למקום אחר. אי אפשר להשאיר את המגזר הערבי תחת החסות של המפלגה. אני מאוד רוצה לראות את המפלגות, אני רואה בזה מנהיגות אותנטית, אמתית, אני רואה בזה שראש הממשלה והמפלגות היהודיות פונות למגזר הערבי באופן ישיר מעשה ישראלי, מעשה ערכי, שאנחנו כל כך רוצים שזה יקרה".

זועבי מאן להתרגש מההאשמות של נתניהו שהוטחו בגנץ שפנה לציבור הערבי דרך נציגי הרשימה הערבית המשותפת, צעד שהוא עצמו עושה כרגע "גם אני מתחתי ביקורת חריפה על מר גנץ בזמנו כאשר התחיל לדבר עם הרשימה המשותפת, עם אנשים שרק לפני יום-יומיים קראו לחייל מצורע, ולמי שמתנדב בשירות לאומי 'בוגד' וכו', רק לא מזמן דחפו שוטר ולא גינו פיגוע", תקף זועבי, והוסיף "לא רק כעסתי, כתבתי מאמר בסגנון הדברים 'השתגעתם'. הם לא מייצגים אותי ולא ייצגו אותי בעבר ולא ייצגו אותי בעתיד". אמר זועבי על הרשימה המשותפת, והוסיף "אני בעד זכויות לערביי ישראל, חובות לערביי ישראל, השילוב הזה".

לסיום אמר במענה לשאלה איך יצביע בנושאים רגישים כמו הסיפוח "כל דבר בעתו. אני רוצה להיות אזרח שותף במדינת ישראל, אנחנו מחנכים לזה. במדינת ישראל חיים 2 מיליון ערבים שאמורים להיות אזרחים לכל דבר ועניין. הצעדים שנעשים עכשיו והדיבור על שריון ערבי ברשימת הליכוד זה דבר מבורך וכל כך חיכיתי לו ואני חושב שציוניות אמתית וישראליות אמתית היא לא להשאיר את הערבים לבד. אני רוצה להיות הערבי הישראלי הראשון שפועל מתוך אמונה עמוקה שאין לו מדינה אחרת וכך אנחנו נתחיל".

נאיל הוא לא ה'זועבי' היחיד בכנסת ישראל, ידועה בשנאתה לציונות הייתה חברת הכנסת מטעם בל"ד חנין זועבי, ואתמול דווח כי ברשימת מר"צ במקום הרביעי משוריינת ג'ידא רינאוי זועבי, בשיחה עם יובל קרני מ'ידיעות אחרונות' הכחשיה ג'ידא את הקשר לחנין ואמרה "יש 22 אלף זועבי בישראל".

נאיל זועבי מפלגת הליכוד הרשימה הערבית המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד