י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פשיטת רגל מוסרית

המומחים זועקים: הסגר מיותר; יביא למותם של אנשים רבים

מועצת החירום הציבורית לטיפול במשבר הקורונה טוענת כי העומס בבתי החולים אינו רב ואף נמוך יותר מחודש דצמבר לפני שנתיים: "אנו עומדים נדהמים אל מול קריאה זו. המעודדת סגר נוסף, מזיק ומיותר"

המומחים זועקים: הסגר מיותר; יביא למותם של אנשים רבים
מחלקת קורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

בצל הדיבורים על הידוק הסגר שגרה הבוקר (שני) מועצת החירום הציבורית לטיפול במשבר הקורונה‎ מכתב מיוחד לבתי החולים ולמשרד הבריאות. במכתב טוענים המומחים שהידוק הסגר הוא מיותר, ואף יביא למותם של אנשים רבים ויצמצם את המשאבים שיופנו למערכת הבריאות בעתיד.

על פי הדיווח ב'חדשות 12' מועצת החירום הציבורית לטיפול במשבר הקורונה בה חברים פרופ' אשר אלחיאני, פרופ' עליאן אלקרינאוי, פרופ' צבי בנטואיץ', פרופ' ערן דולב, דר' יואב יחזקאלי, פרופ' רבקה כרמי, פרופ' אסא כשר, פרופ' אמנו להד, ד"ר ברוריה עדיני, פרופ' איתן פרידמן, פרופ' אודי קימרון וד"ר אמיר שחר. טוענת כי העומס בבתי החולים אינו רב ואף נמוך יותר מחודש דצמבר לפני שנתיים.

בפתח המכתב כתבו המומחים: "אנו עומדים נדהמים אל מול קריאה זו. המעודדת סגר נוסף, מזיק ומיותר, סגר שיחנוק את כלכלתם, רווחתם וכבודם של אזרחי ישראל הנאנקים תחת השלכות מגבלות הקורונה".

"אנו, שרובנו מכירים את המערכת לרוחבה ולעומקה, שטיפלנו ומטפלים בחולים, יודעים היטב לקרוא את הנתונים, יודעים כי קריאה זו אינה משקפת את המציאות, הנתונים העובדתיים העדכניים של משרד הבריאות מלמדים שבתי החולים נמצאים כרגע בעומסים נמוכים לעונה, ודצמבר היה אחד החודשים הדלילים בעשור האחרון. ואז איש לא העז לדרוש לכלוא את תושבי מדינת ישראל בבתיהם, לגזול את מטה לחמם, להפסיק את חינוך ילדיהם ולרמוס את זכויות היסוד שלהם" תקפו המומחים.

עוד הוסיפו: "בשבועיים האחרונים עלה מספר החולים הקשים מ-490 ל-761, כ-300 איש. האם יש בכך כדי להפיל את מערכת הבריאות שאמורה להיות ערוכה למצבי מלחמה, אסון וחירום? האם מערכת הבריאות בישראל כה שברירית?".

לסיכום כתבו: "אמירתכם אינה דגל אדום, כי אם דגל שחור – המתנוסס ומעיד על פשיטת רגל מוסרית של העוסקים במנהל רפואי. משתמש בעם ישראל ככלי בוויכוח תקציבי בין משרדי הממשלה".

רופאים משרד הבריאות בתי החולים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד