י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עשרות נעצרו

כך הפליל הסוכן הסמוי את סוחרי הנשק בחברה הערבית • צפו

סוכן סמוי שכונה בשם "ג'קה" פעל כשנה בקרב חשודים בסחר בנשק וסמים ביישובים ערביים בצפון. בין היתר איתר נשק ששימש בירי על ניידת | בין העצורים: קצין שהשתחרר מצה"ל לפני שלוש שנים

כך הפליל הסוכן הסמוי את סוחרי הנשק בחברה הערבית • צפו
תפיסת האמל"ח צילום: ימ"ר צפון

פעילות סמויה של ימ"ר צפון באמצעות הפעלת סוכן סמוי ביישובי החברה הערבית, במשך השנה האחרונה, הביאה למעצרם של 35 חשודים אשר ל-18 מהם מיוחסות עבירות בתחום הנשק בישובים דיר אל אסד, נצרת, ריינה, שפרעם וכרמיאל.

בין העצורים, קצין שהשתחרר מצה"ל לפני 3 שנים ובעלי עסקים ומקצועות נורמטיביים אשר עסקו בסחר בנשק וסמים במקביל לעיסוקם החוקיים. הסוכן, יוצא חבר העמים שעלה לארץ בגיל 10 עם אימו, סיים מסלול לימודים רגיל ושירת בצה"ל כלוחם בחטיבת כפיר, אותר על ידי מערך גיוס הסוכנים של משטרת ישראל כשביקש להתגייס למשטרה.

הסוכן עבר הכשרה משטרתית מיוחדת על מנת להכשירו לתפקיד והחל להתערות בחיים העבריינים של יישובי החברה הערבית בצפון, במהלך הפעילות רכש 5 אקדחים, 3 תתי מקלע מסוג "קרלו" ו-2 רימוני רסס מחשודים בסחר בנשק וכמויות גדולות של סמים מסוכנים.

היום (שני) בשעות הבוקר ניתן האות וכוחות משטרה בצפון פשטו במקביל על עשרות מוקדים בישובי החברה הערבית ועצרו את 35 החשודים, כאמור חלקם בעלי מקצועות לגיטימיים כספרים, מאמן חדר כושר, מנהל משמרת במפעל ומסגרים ולפחות אחד מהם שירת בצה"ל כקצין.

במסגרת הפעילות אותר גם נשק שעל פי החשד שימש בירי אל עבר שוטרים בניידת בישוב דיר אל אסד לפני כחצי שנה.

"זהו נדבך מרכזי בשינוי אותו אנו מבקשים להוביל בתקופה האחרונה: אגרופי ברזל, אגרוף אחר אגרוף, לפשיעה ולעבריינות. אני משוכנע מהיכרותי עם הנחישות וההתקפיות של הפיקוד כאן, כי הקרב יגמר כשידה של המשטרה על העליונה", אמר השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, אנו מצויים בשבוע הראשון לכהונתו של המפכ"ל המיועד ניצב קובי שבתאי. משימות רבות וחשובות מוטלות לפתחו. אמון הציבור במשטרה איננו מהגבוהים בתקופה קשה זו, אבל הדברים ברי תיקון".

מ"מ המפכ"ל ניצב קובי שבתאי אמר: "ידנו הארוכה תגיע לכל אדם שיבקש לערער על שלטון החוק ואנו נמצה איתו את הדין עד תום. בשנה הקרובה נמשיך לפעול בשני צירים עיקריים של מניעה ואכיפה לצד הפעילות הקהילתית. נחזק את המחוזות באמצעות היחידות הארציות, נמשיך להתעצם בטכנולוגיות חדשניות, נמשיך לחזק את תחנות המגזר הערבי ונפעל לפתיחת תחנות ונקודות משטרה חדשות.

ניצב שמעון לביא מפקד מחוז צפון התייחס לפעילות ואמר: "אנחנו פועלים בכל יישובי החברה הערבית בצורה אינטנסיבית, פעמים גם מתחת לפני השטח באופן סמוי, כדי לעצור ולכלוא את העבריינים המפיצים את כלי הנשק ביישובי המגזר ועושים בהם שימוש".

הסוכן שכונה "ג'קה" זכה לתעודת הוקרה ממפקד מחוז צפון ולמינויו כשוטר.עבור "ג'קה" זו היתה סגירת מעגל, סבו האהוב היה שוטר במשטרת ברית המועצות. אביו, בנו של סבו, התדרדר לחיי פשע ונכלא וסבו גידל אותו עד גיל 10 עת אביו מצא את מותו בכלא, ואז עלו "ג'קה" ואימו לארץ. מחסום השפה, וקשיי העליה הביאו את "ג'קה" לשהות חלק גדול מנעוריו בפנימיות, אך תמיד רצה להשתלב בחברה, הוא התגייס לצבא כלוחם בחטיבת כפיר, ועתה גם הגשים את חלומו להפוך לשוטר כסבו.

סוכן סמוי אמלח סמים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד