ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
המאבק באנטישמיות

זוג חילונים עלבו בנוסעים החרדים "מפיצי מחלות" וסולקו מהטיסה

בטיסת יונייטד איירליינס שיצאה במוצ"ש מארה"ב לישראל, זוג חילונים עלבו בחרדים על המטוס כי הם "מפיצי מחלות" ודרשו מהם לשבת במרוכז. הנוסעים התלוננו על הדברים הקשים בפני הדיילים שלא נקטו בסלחנות והורידו את החילונים האנטישמים מהטיסה | כל הפרטים בפרסום ראשון

זוג חילונים עלבו בנוסעים החרדים "מפיצי מחלות" וסולקו מהטיסה
יונייטד איירליינס צילום: Moshe Shai/FLASH90

מאז פרוץ מגפת הקורונה סובל הציבור החרדי רבות מאנטישמיות והסתה נרחבת. התקשורת ובעקבותיו הרחוב ירדו לחייו של המגזר החרדי תוך תיוג אנשיו כמפיצי מחלות. במהלך השנה האחרונה כמעט כל אדם חרדי נתקל במקרי אנטישמיות ובקריאות גנאי חמורות על כך שהוא מפיץ מחלות וגורם להדבקה.

לפניכם מקרה שהתחיל כמו מקרים רבים אחרים, אבל הסתיים אחרת: במוצאי שבת האחרונה, אברך חסידי מניו יורק (שמו המלא שמור במערכת 'בחדרי חרדים') שעלה על טיסה של חברת יונייטד מנמל התעופה ניוארק לישראל נתקל באנטישמיות חמורה מצד זוג חילונים.

מדובר בטיסה מס' UA90 של חברת יונייטד שיצאה במוצאי שבת בשעה 20:30 בקו הקבוע מניו גרז'י לישראל. מעדויות שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי לפני העלייה למטוס אישה חילונית שטסה ביחד עם בעלה סיננה לעבר אותו אברך "אתם מפיצים את המחלה - למה אתה לא לובש את המסכה גם על האף"?

הרוחות לא נרגעו גם אחרי שעלו למטוס. בני הזוג אמרו לכמה חרדים, "תשבו ביחד במרוכז בגלל שאתם מפיצי מחלות, אנחנו לא רוצים לשבת כאן תעברו מקום", וכך המשיכו הלאה בשלל קריאות גנאי תוך הסתה חמורה בהפצת המחלה.

רגע ההורדה מהטיסה. צילום: באדיבות המצלם

האברך לא התרגש. הוא קם ממקומו, ניגש לדייל הראשי והתלונן באוזניו אודות הדברים החמורים שהוטחו לעברו ולעבר חרדים אחרים על ידי בני הזוג. תוך כמה דקות הגיעו שני סופרוויזרים של יונייטד משדה התעופה והורידו את זוג החילונים מהטיסה מבלי לשאול שאלות. באופן טבעי, הטיסה התעכבה במשך כמה דקות כדי להוריד את המזוודות.

ז. ר. אחד הטסים שהיה עד ראייה לכל המתרחש אומר ל'בחדרי חרדים' "במקרה הזה ראוי לשבח את חברת התעופה, אני חושב שאם היה מדובר בחברה ישראלית זה לא היה קורה, ואולי אף ההפך היה קורה".

הוא הוסיף: "המצב היה בלתי נסבל, יושבת קבוצת חרדים וישר מתייגים אותם כמפיצי מחלות. כולם היו בהלם שהורידו אותם מהטיסה מבלי להתבלבל ולחשוב פעמיים, גם לא היה מקום להתנצלות".

"זה דבר חשוב בימים אלו שחרדים מרגישים שמתייגים אותם כמפיצי מחלות חשוב מאוד שיפרסמו את הדברים" הוא מציין בפני כתב 'בחדרי'.

יונייטד אירליינס טיסה חרדים מחלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד