י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מהיום: עידן חדש בשוק ייבוא הרכב

תקנות חדשות יאפשרו החל מהיום ייבוא של רכבים המיוצרים על-ידי יצרן אחד, על-ידי יותר מיבואן אחד • המהפכה עתידה לחסוך לציבור מאות מיליוני שקלים

מהיום: עידן חדש בשוק ייבוא הרכב
אוטו

עידן חדש בשוק ייבוא הרכב בישראל, נפתח היום בישראל: ניתן לייבא לארץ כלי רכב המיוצרים על ידי אותו יצרן, באמצעות יותר מיבואן אחד. עד כה ניתן היה לייבא רכב ישירות מיצרן אחד בלבד. היבוא המקביל יאפשר יבוא של רכבים, באמצעות סוכן משנה של יצרן הרכב.

היבוא המקביל התאפשר לאחר ששר התחבורה ישראל כץ אישר לפני מספר ימים את הוראות הנוהל של צו הפיקוח על מצרכים ושירותים, המתיר יבוא מקביל של רכב. צו הפיקוח נחתם על ידו ואושר לאחרונה גם על ידי ועדת הכלכלה של הכנסת.

על פי הערכות כלכלנים, פתיחת הענף ליבוא מקביל צפויה לחסוך לציבור בין 500 מיליון ל-1.2 מיליארד שקל בשנה בשל הצמצום הצפוי ברווחי היבואנים.

השר כץ סיפר, כי מספר יזמים ויבואנים חדשים פנו בימים האחרונים לאגף הרכב במשרדו והביעו את רצונם בקבלת היתר ליבוא מקביל של כלי רכב לישראל. לדבריו, חלק מיזמים אלה גילו עניין רב גם ביבוא מכוניות שיוצרו בארצות הברית.

מנהל אגף הרכב במשרד התחבורה, אבנר פלור, הופקד לסייע ליבואנים חדשים ולפעול להסרת חסמים אפשריים גם מול יצרני הרכב בעולם.

משרד התחבורה פרסם לפני החג את הוראות הנוהל של צו הפיקוח על מצרכים ושירותים המתיר יבוא מקביל של כלי רכב. הוראות הנוהל כוללות בין השאר את דרישות היבוא והרישום של כלי רכב ביבוא מקביל ואת ההוראות למתן רישיון להפעלת מוסך מרכזי, הן ליבואן ישיר והן ליבואן מקביל.

הוראות הנוהל מתייחסות בנוסף לבדיקה הטכנית של רכב חדש במוסך היבואן או במוסך החתום על כתב חוזה עם היבואן וכן את הליך ביצוע "קריאה לתיקון" או "קריאה חוזרת", בעקבות פגם שהתגלה על ידי יצרן ברכב שיוצר על ידו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד