י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עולים שלב במאבק

פעילי הימין הכריזו על שביתת רעב עד שתאושר ההסדרה • צפו

ההתיישבות הצעירה הכריזה היום על שביתת רעב של הפעילים במאהל בירושלים עד שתאושר החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה • יוסי דגן במאהל: "ההחלטה שלכם לשבות רעב היא מצערת. אבל אתם צודקים ולכן אנחנו מחזקים אתכם"

פעילי הימין הכריזו על שביתת רעב עד שתאושר ההסדרה • צפו
שלמה נאמן במאהל המחאה צילום: פורום ההתיישבות הצעירה

המאבק על ההסדרה עולה שלב: במסיבת העיתונאים של ההתיישבות הצעירה הוכרז היום (שני) על שביתת רעב של הפעילים במאהל בירושלים עד שתאושר החלטת הממשלה להסדרת ההתיישבות הצעירה.

ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן אמר במסיבת העיתונאים: "אנו נמצאים במאהל ושומעים מהחברים שמונעים מעצמם אוכל כדי שהבית שלהם יוסדר. זכינו לממשלה שיש לה שני ראשים. לא אחד. אלו בהחלט מותרות. מה שאנחנו מבקשים ודורשים עבור ההתיישבות הצעירה הם לא מותרות. הסדרה. אספקת שירותים בסיסים זהו פת לחם עבור אותם מתיישבים וילדים שגרים בהתיישבות הזאת".

עוד הוסיף "אנו פונים לשני ראשי הממשלה הזאת כל אחד בתורו - קבלו החלטה מיידית צאו לדרך אנחנו היינו כאן כדי לתמוך וכרגע אנחנו כאן כדי למחות. חבל שהגענו לרגע הזה״.

ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן הגיע אף הוא למאהל המחאה של ההתיישבות הצעירה בירושלים ואמר "ביישובים בני 20 ו 30 שנה, המכונים משום מה התיישבות צעירה, המכונים שלא בצדק מאחזים בלתי מורשים כי דוח טליה ששון כותב בפירוש, זו ההוכחה הרשמית שהמדינה הקימה ועודדה את המקומות הללו, באנו לכאן כדי לחזק אתכם, ההחלטה שלכם לשבות רעב היא מצערת. בושה וחרפה שאנחנו צריכים לשבות רעב אנשים מההתיישבות ביוש מול משרד ראש הממשלה הזו, אבל אתם צודקים ולכן אנחנו מחזקים אתכם".

"ההתיישבות ביהודה ושומרון מצפה לאותו יחס כמו שאום אל פחם וטייבה מצפים, אנחנו מצפים מראש הממשלה שיחליט איפה סדר היום שלו, בחוות גלעד ונופי נחמיה או רק בטייבה והמשולש? בטייבה במשולש ובאום אל פחם יש עשרות מבני ציבור לא חוקיים בעליל בשונה מההתיישבות הצעירה, שהוקמה רובה ככולה עי המדינה או בתמיכת המדינה, ולהם אין בעיות של חשמל. אותם לא מנתקים, הם לא מפחדים מעקירה כל יום" הוסיף דגן.

לסיום אמר "מה אנחנו רוצים בשומרון? מה אנחנו רוצים ביהודה? אנחנו רוצים שראש הממשלה ידע ויגיד לנו שאנחנו בעלי הברית שלו לפחות כמו עבאס מנסור. אנחנו מצפים מהממשלה ומראש הממשלה שיהפוך את השולחן יגלה מנהיגות ויטפל בהתיישבות הצעירה כאילו שזה היה אום אל פחם".

הסדרה שביתת רעב יוסי דגן שלמה נאמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד