י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חשיפת 'בחדרי'

משרד הבריאות מתחייב לשנות | אשר: "נתעקש עבור בתי הכנסת"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ אשר זעם על משרד הבריאות שגיבש תוכנית לפתיחת אירועים עבור מחזיקי דרכון ירוק, אך לא כלל בה הקלות לבתי כנסת עבור החזיקים בדרכון. פרופ' אש הבהיר כי יבוצעו שינויים ואשר הבטיח לעקוב | "אם ירצו, מניח שזה יתאפשר. עוד לא הגענו לשלב ההגדרות"

משרד הבריאות מתחייב לשנות | אשר: "נתעקש עבור בתי הכנסת"
פרופ' אש//יעקב אשר צילום: פלאש90

חשיפת 'בחדרי חרדים' שהציג לראשונה את המצגת שגיבשו במשרד הבריאות לקראת הנפקת 'הדרכון הירוק' שתעניק הקלות למחלימי ומתחסני קורונה וממנו עולה אפליה כי בעוד שיותר למחזיקי הדרכון לסעוד במסעדות ולהשתתף במופעי תרבות - התפילות בבתי הכנסת עדיין יוגבלו. הנושא עלה כעת לדיון בוועדת החוקה עם הבהרות של הפרויקטור פרופ' אש שהבטיח לשנות.

אפליה בדרך לדרכון הירוק: בתי כנסת לא - מסעדות ואירועים כן

ועדת החוקה התכנסה הבוקר לדיון בנושא ׳הדרכון הירוק׳ שמוביל חה"כ יעקב אשר, בדיון השתתפו שר הבריאות יולי אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופ׳ נחמן אש, שמיהרו להבהיר כי המצגת עדיין לא סופית ויבוצעו בה שינויים. יו"ר הוועדה חה"כ אשר מבהיר כי יתעקש להקלות עבור מחזיקי הדרכון גם בתפילות בבתי הכנסת.

הפרויקטור פרופ׳ אש הבהיר בהצגת המצגת כי "השקף האחרון הוא לא סופי". יו"ר הוועדה אשר בירך על האמירה ואמר: "טוב שאמרת שהוא לא סופי". בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר אשר כי הוא צפוי להתעקש כי דרכון הירוק יביא גם להקלות על המתפללים.

פרופ׳ אש הבהיר בדבריו בדיון ועדת החוקה כי יערכו שינויים במשרד הבריאות שיאפשרו פעילות רחבה בבתי כנסת עם למחזיקי הדרכון הירוק. "מה שכתבנו על בתי תפילה זה כדוגמה למקום שאי אפשר לחייב בו הפעלת עמדות לבדיקת דרכון ירוק וכמו בחנויות רחוב", הסביר פרופ׳ אש את המצגת והוסיף, "אבל אם ירצו אני מניח שזה יתאפשר, עוד לא הגענו לשלב ההגדרות", ציין.

בשיחה עם ׳בחדרי חרדים׳ אומר חבר הכנסת יעקב אשר: "הבהרתי בסיום הוועדה לפרויקטור פרופ' נחמן אש וצוותו, כי בעוד עשרה ימים אעשה דיון מעקב על התקדמות המתווה ובלי פתרון ברור גם לבתי הכנסת הדרכון הירוק לא יעבור, דרשנו תשובות ברורות ולא נוותר על כך".

אשר תוקף את משרד הבריאות ואומר: "מצער ששוב משרד הבריאות נופל בבורות שכזו והגיש מצגת חסרה שמפלה את בתי הכנסת", שהוא מבהיר לקראת המשך הדיונים והנפקת הדרכונים הירוקים, "נתעקש לתקן את זה ולהביא פתרון גם לבתי הכנסת".

כזכור, על פי מצגת שגיבשו במשרד הבריאות ופורסמה לראשונה ב'בחדרי חרדים' הדרכון הירוק שיונפק למחלימי ומתחסני הקורונה יפתח את האירועים וכנסי תרבות למחזיקי הדרכון, על פי המצגת הראשונים, במשרד עדיין שוקלים לאפשר פתיחת מסעדות, קניונים, מלונות וחדרי כושר למחזיקי הדרכון, בזמן שדבר אחד כבר הובהר כי הדרכון לא יחול על בתי כנסת לצד מוסדות חינוך ותחבורה. ובעוד שיתאפשר למחלימים והמחוסנים לצאת להופעות, ספורט ומסעדות - מנגד, הם לא יורשו להתפלל בביה"כ עם מעל לעשרה מתפללים.

ועדת חוקה יעקב אשר נחמן אש קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד