י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בצל המאבק בקורונה

הוועדה אישרה: כך תפעל הכנסת בתקופת הבחירות

בעוד המאבק בנגיף קורונה נמשך, הכנסת תצא לפגרת בחירות ביום רביעי, אולם בניגוד לסבבי בחירות קודמים הוקמה וועדת הסכמות מיוחדת שתדון באישור דיונים וחוקים שיתבקשו להעלותם באותה תקופה. עם זאת וועדות העוסקות בנושא הקורונה הוחרגו

הוועדה אישרה: כך תפעל הכנסת בתקופת הבחירות
מליאת הכנסת ה-23 ביום פיזורה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הכנסת התפזרה לפני שבועיים ורק היום (שני) התפנו בכנסת להודיע על ניהול הכנסת בזמן פגרת הבחירות, כשבניגוד לסבבים הקודמים, הפעם הכנסת תאלץ לנהל וועדות ומליאה בשל הטיפול בנגיף הקורונה על כל היבטיו.

ועדת הכנסת אישרה את הצעת נשיאות הכנסת על פגרת הבחירות בכנסת שתחל כבר ביום רביעי הקרוב ועד ליום כינוסה של הכנסת ה-24, כשבועיים לאחר אישור תוצאות הבחירות, לאחר חג הפסח תשפ"א.

במסגרת הסיכומים, בתקופת פגרת הבחירות תפעל ועדת הסכמות בהשתתפות נציג הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מטעם 'הליכוד' ונציג האופוזיציה ח"כ מאיר כהן מטעם 'יש עתיד', כשלא ברור בשלב זה מי ייצג את כחול לבן, שעדיין מהווה נתח משמעותי בכנסת.

לגבי פעילות הכנסת, סוכם כי בדרישה של 25 ח"כים שיבקשו את כינוס מליאת הכנסת היא תתכנס. עם הממשלה תהיה רשאית לבקש לכנס את המליאה לדון בהצעות חוק, כך גם ועדות הכנסת יוכלו להתכנס באישור וועדת ההסכמות.

בשל התקופה, יוחרגו ועדות הכנסת הדנות בתחומים שסמכותן בענייני הקורונה, בנושאים המתחייבים וקשורים בקשר ישיר לקורונה, אלה יוכלו להתכנס ללא אישור וועדת ההסכמות.

פגרת הכנסת בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד