י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בנאום המלא

טסלר מציג: זו התרופה לקורונה "ללא תופעות לוואי"

"זהו החיסון הטוב והבטוח ביותר, עם מאה אחוזי הצלחה, עם אפס תופעות לוואי וללא עלויות כלל. למה לא לנסות אותה?". כך ח"כ יעקב טסלר הערב במליאת הכנסת • צפו

טסלר מציג: זו התרופה לקורונה "ללא תופעות לוואי"
יעקב טסלר צילום: ערוץ כנסת

ח"כ יעקב טסלר מסיעת יהדות התורה, עלה הערב (שני) לשאת נאום במליאת הכנסת והציג מתווה משלו ליציאת ישראל ממשבר הקורונה.

הוא פתח את דבריו ואמר, "אנחנו נמצאים כעת בסגר, וכבר יש דיונים על החמרת הסגר. החל מפרוץ משבר הקורונה, אנו נכנסים ויוצאים מסגר לסגר. העסקים סגורים, הפעילות במרחב הציבורי מושבתת. חלק מתקשים בפרנסה, אחרים בבריאות, חלק גם וגם. המצב הכללי הוא קשה".

"זהו מצב בו לא היינו שנים רבות. נראה כאילו שולחים לנו איתותים, אבל אנחנו בוחרים להתעלם", זעק חבר הכנסת והסביר, "במקום להיאלץ לסגור את העסקים כל השבוע, כולל בשבת, מחמת הקורונה, לא עדיף לסגור את העסקים יום אחד בשבוע, ביום השבת, ובזכות זה יהיה אפשר לפתוח את העסקים בכל ימות השבוע?".

לדבריו, "גדולי ישראל ביקשו ממני בעבר וכבר אמרתי את זה פה. והם חוזרים ומבקשים ממני שוב גם עכשיו, להעביר את קריאתם לעם ישראל לשמור על השבת – לכל הפחות במרחב הציבורי, ומבטיחים כי בזכות זה נינצל מהקורונה".

"זו לא הבטחה של גדולי ישראל בדור הזה, זו הבטחה עתיקה עוד של חז"ל: "שבת היא מלזעוק ורפואה קרובה לבוא". משקיעים משאבים ותקציבים בניסיון למנוע את התחלואה. הנה, מונח לפנינו פתרון מיידי ומוכח, שמירת השבת!".

ח"כ טסלר אמר כי "זהו החיסון הטוב והבטוח ביותר, עם מאה אחוזי הצלחה, עם אפס תופעות לוואי וללא עלויות כלל. למה לא לנסות אותה?".

"כמדינה יהודית, יום השבת הוא יום המנוחה השבועי שלנו. לא מדובר רק בעניין דתי. שבת הוא ערך היסטורי ולאומי חשוב ביותר, והכירו בה גם בתנועה הציונית עוד מראשית ימיה".

"אחד העם" לא נמנה על הציבור החרדי. ואני מצטט מספרו: "אין צורך להיות ציוני או מדקדק במצוות בשביל להכיר את ערך השבת… מי שמרגיש בלבו קשר אמיתי עם חיי האומה בכל הדורות,  לא יוכל בשום אופן - אפילו אם אינו מודה לא בעולם הבא ולא במדינת היהודים - לצייר לו מציאות של עם ישראל בלי שבת מלכתא. יותר משישראל שמרו את השבת - שמרה השבת אותם".

"ביאליק גם הוא לא נמנה על הציבור הדתי, אבל ייסד לפני כמאה שנה בתל אביב את יוזמת "עונג שבת".

וכפי שסיפר בשמו הסופר הלל בבלי: "בלי שבת אנו אומה בזויה ושפלה, ואף לא אומה. יש לרומם את ערך השבת בתוכנו, כאן ובכל מקום, ובייחוד בעיני הדור הצעיר; ולא – נבול ניבול. לא תהיה לנו תקומה...".

"ואת זה לא אני אמרתי וזה גם לא ציטוט מרב או ראש ישיבה", הבהיר יעקב טסלר במליאה. "יש לנו תרבות מפוארת. יש לנו מתנה טובה ששבת שמה. כבר ניסינו הכול. בואו, ניקח על עצמנו גם את שמירת השבת כעצתם של גדולי ישראל. נקדיש יום אחד למשפחה, לילדים, נכניס את אווירת השבת הביתה".

"השבת היא מקור הברכה. הכניסו את הברכה לביתכם!". סיכם.

יעקב טסלר קורונה שמירת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד