י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסבר מרתק ומוחשי

בקבוק מים ויין: כך מסביר עמית סגל את 'הסכם העודפים'. צפו

ימינה חתמה 'היום' על הסכם עודפים עם תקווה חדשה של סער, ישראל ביתנו חתמה עם יש עתיד של לפיד. כדי להסביר איך בדיוק עובד חוק באדר ועופר, גייס עמית סגל את כל הבקבוקים מהמזווה • צפו בתיעוד המשעשע

בקבוק מים ויין: כך מסביר עמית סגל את 'הסכם העודפים'. צפו
עמית סגל מסביר על חוק 'באדר-עופר' צילום: צילומסך

מערכת הבחירות מעלה הילוך מיום ליום, והיום (שני) התבשרנו על חתימת הסכמי עודפים בין המפלגות השונות. 'ימינה' של נפתלי בנט חתמה עם 'תקווה חדשה' של גדעון סער, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן חתמה עם 'יש עתיד' של יאיר לפיד.

כדי להבין איך בדיוק עובד הסכם העודפים, ומה הקשר שלו ליוזמי החוק חברי הכנסת באדר ועופר, גייס הפרשן הפוליטי עמית סגל את כל הבקבוקים מהמזווה, העמיד אותם על השולחן, פתח את המצלמה והחל בהסבר:

"הרבה אנשים שואלים אותי, מה זה הסכם עודפים? היום בנט חתם עם סער, זה באמת אחד הנושאים הכי מסובכים שיש, לצורך כך הכנתי מראש את ההדגמה הבאה" פתח סגל בהסבר ויזואלי ומקיף: "נניח מפלגות היו שתייה, יש מים, יש יין, יש חלב, ויש מיץ ענבים, כל פעם שמהבקבוק הזה ממלאים כוס זה מנדט, הבקבוק הזה של מפלגה גדולה, והיא מספיקה כדי למלא כוס ועוד כוס. אבל מה קורה אם בסוף מה שנשאר לה זה רק 3/4 כוס, כלומר זה לא מספיק להכניס לכנסת עוד מישהו, מצד שני חילקנו עד עכשיו איזה 114 מנדטים, צריך להחליט למי מחלקים את העודפים שנשארו".

"מה עושות המפלגות, הם אומרות לי יש 3/4 כוס, ולך יש עוד 1/4 כוס ביחד זה מנדט, נחתום על הסכם עודפים, ויחד העודפים שלנו יהיו שווים עוד מנדט. למי מחלקים אותו? למי מה-2? כאן זה בדרך כלל זה עובד לטובת המפלגות הגדולות, זה לא הוגן, זה ממש לא הוגן" ציין סגל, והוסיף: "אבל לא במקרה מי שחתום על כל התיאוריה של הסכם עודפים אלו חברי הכנסת באדר ועופר מלפני 40 שנה, שהיו מ-2 המפלגות הגדולות, כלומר הם דפקו את המפלגות הקטנות ביחד. ולכן בדרך כלל המפלגות הגדולות בדרך כלל יפיקו תועלת מזה,

"כשימינה וסער חותמים ביחד על הסכם עודפים, המטרה שלהם שביחד יהיו להם יותר עודפים מאשר לליכוד, וככה הם ישיגו את המנדט" סיכם סגל, וסיים "לרוויה".

עמית סגל בחירות הסכם עודפים בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד