י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ההגנה במשפט רובשקין: לא יותר מ-6 שנים

סנגוריו של ר' שלום מרדכי רובשקין, שהורשע ב-81 סעיפים, ביקשו מהשופט שלא לגזור עליו יותר מ-6 שנות מאסר. "הוא איש טוב, שתרם רבות לחברה" • התביעה דורשת: 51 שנים בפנים

ר' שלום רובשקין
ר' שלום רובשקין

התקווה לפיה ייצא ר' שלום מרדכי רובשקין, שהורשע לפני חמישה חודשים ב-86 מתוך 91 אישומים שהוגשו נגדו, פטור בלא עונש מאסר, נגוזה והולכת, ועתה נדמה כי גם עורכי דינו של רובשקין מבינים זאת.

במסגרת דיון שהתקיים ביום שישי בבית המשפט, שדן בטיעונים לעונש, ביקשו עורכי הדין מבית המשפט שלא לגזור יותר משש שנות מאסר בפועל על מרשם. "הוא לא גנב, הוא לא שדד בנק ולא רימה אף אחד", אמר עורך דינו שצירף לבקשה עצומה עליה חתמו למעלה מ-16,000 איש שהעידו על אופיו של רובשקין.

"הוא אדם שתרם רבות לקהילה, הן זו היהודית והן לקהילה הכללית", הפצירו עורכי הדין בפני השופט, שמולו ניצבת בקשת התביעה להשית על רובשקין 51 שנות מאסר בפועל.

לפני כחודשיים הורשע ר' שלום מרדכי רובשקין, חסיד חב"ד שעמד בראש משחטת הבשר הכשר הגדולה בארצות הברית, לפי החלטת חבר המושבעים במשפטו, ונכרכו סביבו 86 אישומים שונים - ביניהם הלבנת כספים, רישום כוזב לבנקים, העסקת וניצול עובדים זרים ועוד - עליהם דרשה התביעה אלף שנות מאסר.

היה זה משפט ארוך, מייגע ומתוקשר, שהתפרס על פני זמן רב, וזכה לתהודה יהודית בינלאומית. ר' שלום מרדכי רובשקין, שתמונתו נמרחה מעל מרקעים ועיתונים רבים, עמד במרכזו של המשפט הממושך, וגורלו היה מונח על כף המאזניים.

כתב האישום התפרס על פני סעיפים שלמים, כאשר חבר המושבעים פוסק כי רובשקין אשם בלא פחות מ-86 מתוך 91 סעיפי האישום.

בקרב המקורבים למשפחתו של ר' שלום מרדכי רובשקין, שרר הלם קשה בתגובה להודעת בית המשפט שמצא אותו אשם. הטענות באשר לניחוח אנטישמי הנודף מפסק הדין - צפו ועלו. "פושעים מדרגה ראשונה יוצאים זכאים, או מקבלים עונש קל בלבד, ואילו עם יהודי חרדי החליטה המדינה למצות את כל חומרת הדין", רטנו בעצב בקרבת משפחתו.

לרובשקין הוצעה עסקת טיעון קודם לפתיחת המשפט, אך הוא דחה אותה, כיוון שטען שמעודו לא עשה דבר בלתי חוקי במזיד.

עלות שכירת מערך ההגנה במשפט המתוקשר, הגיעה למליון דולר. רובשקין, שנותר עירום וחסר כול ומנושל מכל נכסיו, מימן זאת מתרומות של ידידים, שמצבו הקשה של חברם נגע לליבם.

יהדות ארה"ב, העוקבת בדריכות אחר משפטו המתוקשר של רובשקין, ממשיכה להתפלל עבור שלום מרדכי הלוי בן רבקה. בעת האחרונה התארגנו עשרות אירועי תמיכה יהודיים למען רובשקין. התקווה שעדיין מפעמת בקרב מכריו ובני משפחתו היא שהעונש יהיה קל ככל הניתן ורובשקין ייצא לחופשי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד