י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"שר הוא לא פקיד" • בלעדי

הקרב על המועצות > אביטן במתקפה: "מכתימים את שמם" • צפו

"כולם אנשים צדיקים ואף אחד לא יכתים שם של שום חבר מועצה דתית" כך תוקף השר לשירותי דת יעקב אביטן את המשנה ליועמ"ש ארז קמניץ, שמבקש לבטל את סבב המינויים שביצע לאחרונה. "אף אחד מהם הוא לא עבריין. הם ימשיכו ויכהנו", הצהיר השר • צפו בתיעוד הבלעדי 

הקרב על המועצות > אביטן במתקפה: "מכתימים את שמם" • צפו
השר יעקב אביטן צילום: באדיבות המצלם

המאבק בין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמניץ, לבין המשרד לשירותי דת והעומד בראש, השר יעקב אביטן נמשך, זאת על רקע חוות הדעת שביקשה לבטל את המועצות הדתיות. 'בחדרי חרדים' חושף הערב (שני) תיעוד של השר אביטן יוצא במתקפה חריפה כנגד המשנה ליועמ"ש.

אביטן השתתף היום (שני) בכנס ראשי מועצות דתיות אזוריות בעולש, ובדברים שנשא במקום פתח במתקפה כנגד עו"ד קמניץ: "עשינו את מה שעשינו עם המועצות הדתיות, אני יכול לומר לכם באחריות מלאה, אני מצליח להקים 'טוב' (גימטריה 17 א.ק.) מועצות, 17 מועצות כשירות שכולם אנשים ישרים אין בהם עבריין אחד, אין בהם פושע אחד".

בהתייחסו לטענות על בעיות פליליות במינויים שביצע, אמר השר אביטן, "כולם אנשים צדיקים ואף אחד לא יכתים שם של שום חבר מועצה דתית במדינת ישראל, שום גורם ככל שיהיה מכובד, מדרג המשפטי הכי גבוהה שיכול להיות - לא יפגע בשום חבר מועצה דתית, כי, כולם כשרים, הגונים, הכי ראויים ואם אתם עושים חשבון אז תבינו כמה אנשים אנחנו בודקים".

"אף אחד מהם הוא לא עבריין", מבהיר שוב השר אביטן בתיעוד המתפרסם ב'בחדרי חרדים', "כולם אנשים טובים". לגבי כוונת המשנה ליועמ"ש לבטל את המינויים, מתבצר השר בעמדתו כפי שהשיב לו בכתב, ומבהיר: "אף אחד לא יכול לפרק אותם, אף אחד לא יכול לדבר עליהם סרה, הם ימשיכו והם יכהנו".

אביטן לא מתכוון לעצור את המינויים המתוכננים, ומבהיר כי הוא צפוי להמשיך בהליך המינויים, "אנחנו מחר נקים את המועצה במרום הגליל וטירת הכרמל, שבוע הבא באור יהודה אנחנו ממשיכים לעבוד ולהקים מועצות דתיות. יש עוד מועצות דתיות שגם הן יאושרו", אמר לנוכחים בכנס וסיים בהתקפה על המשנה ליועמ"ש ובעצם למחלוקת התמידית בין היועצים המשפטיים לדרג המדיני, "שר הוא לא פקיד". סיכם.

יעקב אביטן המשרד לשירותי דת מועצות דתיות ארז קמניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד