י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שיא במספר המאושפזים

מנהל המיון: יותר חולים קשים מבגלים הקודמים

שיא במספר המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ פנימי קורונה ועלייה בכמות המאושפזים במחלקת הקורונה בסורוקה, מקבוצת כללית • ד"ר דן שוורצפוקס, מנהל המיון הפנימי בסורוקה: "מצבם של חולי הקורונה שמגיעים למיון קשה יותר מאשר בגלים הקודמים"

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: רביב מיוחס

התפשטות הקורונה בישראל: בבית החולים סורוקה נשבר שיא במספר המאושפזים במחלקת טיפול נמרץ קורונה. ביחידה לטיפול נמרץ פנימי קורונה ובמחלקה פנימית קורונה מאושפזים, 36 מטופלים, מתוכם 26 במצב קשה. שיא במספר המאושפזים ביחידה לטיפול נמרץ קורונה, בה מטופלים כעת  14 חולים בהם 12 מונשמים וחולה נוספת על אקמו.

במעבדה לוירולוגיה בבית החולים בוצעו בשבוע החולף למעלה מ- 16,200 בדיקות מהן כ - 7% נמצאו חיוביות.

ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, אומר בתגובה לנתונים כי "כמו בכל הארץ גם באזורנו נרשמת עלייה בתחלואה. המשמעות של עליה כזו היא דאגה רבה לא רק למטופלנו, אלא גם לצוותים שנמצאים כבר שנה בחזית הלחימה בנגיף ובהכשרת צוותים נוספים שיצטרכו לטפל בעיקר בחולים הקשים והמונשמים. אני קורא לציבור להקפיד על הנחיות הסגר, הריחוק הפיזי, עטיית מסיכות – רק באמצעים אלה נוכל לשפר את מגמת התחלואה המאיימת".

ד"ר דן שוורצפוקס.

ד"ר דן שוורצפוקס, סגן מנהל בית החולים ומנהל מלר"ד סורוקה תיאר: "חולי הקורונה שמגיעים למיון מגיעים במצב קשה יותר מאשר בגלים הקודמים. חלקם סובל מאי ספיקה נשימתית בשכיחות גבוהה יותר ולעיתים נזקקים להנשמה מלאכותית מיידית, מה שלא נצפה בגלים הקודמים".

הוא ציין כי "קצב התחלואה גדל בצורה משמעותית ואופי המחלה קשה יותר. חשוב שהציבור לא ייכנס לשאננות בגלל החיסונים, וצריך להמשיך ולהקפיד על כל הכללים. נכון לעכשיו זה הכלי היחידי למיגור המגיפה בנוסף להתחסנות מהירה של הצוותים הרפואיים והאוכלוסייה".

קורונה סורוקה מכשיר אקמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד