י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חיזוק בהר נוף

החדר נשרף כליל, התפילין אותרו ללא פגע • צפו

במהלך שריפה שפרצה בצהריי יום האתמול בישיבה השוכנת בשכונת הר נוף בבירה, בה נפצעו שני בני אדם, מעייניו של אחד התלמידים המתחזקים היו נתונים לתפילין שנשארו בחדר שנשרף, לאחר שהאש כובתה ואושר לתלמידים להיכנס לחדרים השרופים פרצו הנוכחים בשאגות שמחה לנוכח התפילין שיצאו ללא פגע

החדר נשרף כליל, התפילין אותרו ללא פגע • צפו
שריפה. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

קידוש השם בשכונת הר נוף הירושלמית: בצהריי יום האתמול (שני) פרצה שריפה בישיבת 'לב אהרון', השוכנת במעלה רחוב הקבלן, השריפה כילתה את חדרי הפנימייה ולכוחות הכיבוי ארך זמן רב להשתלט על הלהבות. לאחר שאושר לתלמידים להיכנס לחדרים לאמוד את הנזק, הם עמדו משתוממים לנוכח התפילין ששרדו את האש שהשתוללה בעוצמה.

הרב ישי רבי, מרבני הישיבה, שוחח עם 'בחדרי חרדים' וסיפר על ההתרגשות הגדולה והסיפור המיוחד העומד מאחורי שאגות ההתפעלות והשמחה.

"בישיבתנו לומדים בחורים מחו"ל הבאים ארצה על מנת להתחזק בתורה ויראת שמים, קבוצה של תלמידים וביניהם התלמיד נתן יצאו היום מהישיבה לנסיעה מיוחדת, ובעוד כולם לקחו את התפילין עמהם, נתן החליט להסתמך על על התפילין של חבריו", סיפר הרב ישי, והוסיף "נתן היה אמור לחזור לארצות הברית ביום חמישי האחרון, ובפרץ של התחזקות הוא נשאר בארץ לתקופה נוספת".

"כשהשמועה על השריפה הגיעה לקבוצה וביניהם נתן, כל מעייניו היו נתונות לתפילין שלו, והוא התחנן בפני חבריו שיחלצו את התפילין מהלהבות, דבר שלא התאפשר לנוכח החום הגדול והעשן שאפפו את החדרים. רק לאחר שחזרו והתירו לתלמידים להיכנס לאמוד את הנזק עמדו נתן וחברים מול שקית התפילין השרופה, ומה רבה הייתה שמחתם לנוכח התפילין שיצאו ללא פגע" סיפר הרב ישי בהתרגשות.

עוד ניתן לראות בתיעוד מהישיבה, את אחד מהתלמידים הניגש שפוף לארון השרוף בו היו כל חפציו, כשאחד מרבני הישיבה מעודד אותו שאפשר לקנות ולשחזר הכל, והבחור לא נרגע עד שראה את 'מחברת כיבוד-אב' שלו, שיצאה ללא פגע, למעט קצת רטיבות מזרנוקי המים.

כזכור, במהלך שריפה שפרצה בישיבה השוכנת בשכונת הר נוף בבירה, נפצעו שני בני אדם, אחד מהם תלמיד הישיבה כבן 17. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום, העניקו טיפול לשני הנפגעים ופינו אותם לבית החולים.

ממד"א נמספר כי שני הנפגעים בני 17 ו-39, נפצעו במצב קל כתוצאה משאיפת עשן. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לשני הפצועים".

צבי לוין, חובש 'איחוד הצלה' שהעניק סיוע ראשוני בזירה, שחזר את אשר התרחש: "כשהגעתי למקום נתקלתי בתלמיד ישיבה שלדבריו יצא בכוחות עצמו מהמבנה בו פרצה השריפה כשהוא סובל מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן".

לדבריו, "הענקתי לו סיוע ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים כשבשלב זה מצבו מוגדר בינוני".

שכונת הר נוף שריפה בהר נוף תפילין בשריפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד