י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אנטישמיות בסקוטלנד

השחקן הישראלי סופג: "עכברוש" ו"צריך לתלות אתכם"

ניר ביטון, שחקנה הישראלי של קבוצת סלטיק בסקוטלנד, כונה "יהודי מלוכלך" לאחר תבוסה במשחק הדרבי לקבוצה היריבה ריינג'רס. גם רעייתו ספגה נאצות קשות מנשוא כלפיה וכלפי בעלה וילדיה

השחקן הישראלי סופג: "עכברוש" ו"צריך לתלות אתכם"
שחקן כדורגל. אילוסטרציה צילום: unsplash

שחקנה הישראלי של מועדון הכדורגל 'סלטיק' בסקוטלנד, ניר ביטון, עבר התעללות אנטישמית אכזרית, לאחר שאוהדים תקפו אותו מילולית, בעקבות תבוסת המועדון ליריבה ריינג'רס במשחק חשוב.

הצעיר בן ה-29 תויג בפוסטים ברשתות החברתיות בתור "יהודי מלוכלך" ו"עכברוש ציוני". גם אשתו, בר, ספגה הודעות נוראיות רבות וסיפרה כי קראו "לתלות אותה ואת בעלה", תוך התעללות נוספת שהופנתה כלפי שני ילדי הזוג. באחת ההודעות נכתב: "הנה את פרה, את ובעלך ראויים שתתלו ברחובות" ועוד מילים קשות שלא ראוי לעלותן על הכתב.

זאת לא הפעם הראשונה שזה קורה, בעבר קיבל השחקן קללות דומות, והקבוצה הועמדה לדין. אחד האוהדים תיאר את ביטון כ"חולדה ציונית מטונפת" וטען: כי "ציונים הם תת אנושיים". אוהד נוסף הציע לשלוח את ביטון לתאי הגזים.

ההתקפות נגדו בסוף השבוע הגיעו לאחר שהוא הורחק מהמשחק בדקה ה-62 בדרבי של גלזגו, ריינג'רס גברה 0:1 על סלטיק ופתחה פער עצום של 19 נקודות בפסגת הליגה הסקוטית. דבר שהכעיס מאוד את האוהדים המושבעים, שמצאו במהרה את הקורבן לעזאזל להטיל עליו את האשמה בהפסד, איך לא את השחקן היהודי שבקבוצה.

סקוטלנד אנטישמיות שחקן כדורגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד